Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.11.2007 22:52 - КОМУНИЗЪМ ЛИ? НЕ, МЕРСИ.
Автор: ianchefff Категория: Изкуство   
Прочетен: 9719 Коментари: 55 Гласове:
0

Последна промяна: 10.11.2007 23:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Бях си казал, че няма да пиша нищо по случай 10 ноември. Писал съм, говорил съм, чувствам се изморен. Е, в момента, де. Но нещо ме накара да понапиша това и онова. Да, скачах по митингите едно време. И не съжалявам. Не се правя на репресиран, защото би било нелепо. Та, аз бях на 18 години тогава. Предлагам ви няколко случки, истински, случили се по време на социализма, на дядо ми и на баща ми. Някой ден ще напиша книга по тях. Или ще снимам филм. Заклевам се. Те показват уродливото лице на социализма, това скапано лице, за което никой никога не е говорил. Или не е било достатъчно. Мисля, че трябва да се говори за това. Да се споделя. Да се разобличава тази тотална човеконенавистна простотия, наречена социализъм...

            Когато баща ми бил в началното училище, от време на време ги събирали и им четяли сведения за това, какво се случва по света и у нас. Веднъж им прочели история, според която немците в България, когато били на наша територия по време на войната, преди 9ти септември, не ядяли домати, защото били червени. Без коментар.

            Тази история за Кока Кола сигурно сте я чували. Но баща ми е свидетел как това се е разказвало в училище. Значи гробна тишина, ще говори директорът... Американските войници, деца, в Корейската война преди да тръгнат в бой, пиели Кока Кола. След това с автоматите си избивали невинни деца, защото вече били пияни от колата. Без коментар.

            Дядо ми имал редосеялка едно време. И му я взели за нуждите на народната власт. За нуждите на ТКЗС-то. И той от време на време ходел да си я ремонтира, почиства и поправя, защото новите и собственици, т.е. народната власт, не я поддържала изобщо. Това всъщност ми го е казвал дядо ми. Плачейки. Лека му пръст.

            Когато взели животните на хората и ги закарали в двора на ТКЗС-то, хората постоянно ходели да си ги хранят. Защото тези, които работели там, поне в началото били най-мързеливите. Затова и по принцип си нямали животни и бързо харесали идеята за “всичко да е общо”. Толкова се грижели и за общото де.

            Когато бил ученик, баща ми и семейството му спазвали християнския обичай постене. Обаче винаги имало “приятели”, които споделяли с директора в случая, че баща ми постел. И на входа на училището, имало човек, който държал парче свинско месо в ръката си. И когато баща ми и съученици влизали в училището, той им мажел на сила устата, за да им развали постенето. И се смеел. И му било забавно. А баща ми плaчел. Или преглъщал слъзите си.

            Когато баща ми работел в началото в някакъв комбинат, имал колежка, която била записала детето си да учи в немска гимназия в Русе. Тази жена редовно била вземана на бодбив и подигравки, защо го била направила това, глупава ли била или напротив, дали не била агент на лошите. В смисъл, на Запада.

            Баща ми едно време се сдобил с колело. От ГДР. Обаче директорът извикал дядо ми и му казал, че баща ми не трябва да ходи на училище с това колело. Било някак агитация за капитализъм. Макар колелото да било от ГДР.  Всички трябвало да са еднакви. Равни. Бедни. Нещастни. Тихи. Безропотни. Роби. Без коментар.

            Баща ми видял дядо ми да плаче за първи път, когато след освобождението ни от капиталистическо робство, вече се били преместили в Шумен. И имало нареждане, тези които имат някаква земя да дават еди колко си килограма на декар, селскостопанска продукция. Бе значение дали отглеждаш жито или домати, или краставици, ако имаш земя, трябва да дадеш на държавата (народната власт) толкова килограма боб, толкова жито, толкова лук, толкоwа домати... Толкова боб. Дядо ми купил два чувалa боб и ги занесъл където трябва. Върнали му ги, щото бобът не бил почистен. Дядо ми с баща ми се върнали в магазина (където между впрочем се продавала същата продукция, взета като данък от народа) изсипали го на земята и заедно с продавача, който бил приятел с дядо ми, почнали да чистят боба. Който трябвало да предадат на властта, без значение, че изобщо не са отглеждали боб през онази година. Та тогава дядо ми чистел боба и плачел...

            Едно време си нямал право да заколиш две прасета за Коледа. Само едно. И ако го заколиш, то трябва да дадеш определено количество мас на народната власт. Идва човек от общината, на око преценява колко е тежко прасето и казва колко мас да дадеш. Ако се опълчиш, решава, че то тежи повече. Най-добре е да си мълчиш. Няма на кого да се оплачеш. И става така че пак като случая с боба, купуваш лой, за да я дадеш на народната власт.

            Баща ми и съучениците му едно време щели да ги водят в София в зоологическата градина. Но тъкмо когато се строили всички деца на двора в очакване на автобусите, излязъл отпред директорът и извикал две имена. Едното било на баща ми, другото на един негов приятел. И директорът казал: понеже сте деца на врагове на народа, вие няма да ходите на екскурзия. На мен в момента докато го пиша ми се плаче, а баща ми как се е почувствал мога само да гадая. Докато ми го разказваше се усмихваше... Да е жив и здрав.

            Баща ми не е бил чавдарче, понеже както Ви казах е бил син на враг на народа. Обаче като ги снимали децата по празници със сините чавдарски връзки му давали. Да си има за снимката... Простотия.

            На нашата къща в село пишело: тук живее кулак – народен враг...

В град Шумен около 9ти септември имало само един убит руснак. Някакъв руски войник се напил и изнасилил едно момиче. И някакъв руски офицер го застрелял... Без коментар.

            Тия дни изтече информация, че Албания щяла да строи АЕЦ по американска техология. И щяла да бъде с около 40 % по-евтина от нашата в Белене и с около 20 години по-съвременна технология.

            Да ви е честит социализма и на следващите избори да гласувате по същия начин.

            Сега ще се напия и ще си легна. Дано никой не ми хакне поста, щото не съм го написал на испански. Не знам испански. И не ми пука. Както и да е.

Мерси за вниманието.

 

 

 

 

 

 



Тагове:   Мерси,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - браво
10.11.2007 23:30
браво
цитирай
2. zemaria - май
10.11.2007 23:44
е време и ние, дето сме по напред в тази материя, социализма, съвременниците му, да вземем да поприказваме за тия времена.Чудя се що баща ми и дядо ми никога не говореха за това а си заминаха с една тиха тъга в погледа. Сега и ние мълчим-разбирам ги.
цитирай
3. mitternacht - И от мен-браво.
10.11.2007 23:49
Аз съм дете на демокрацията, но се очувам на желаещите онези дни да се върнат.
Те трябва да са с много изродено съзнание.Като гледам документални филми, въобще като се запознавам с комунизма, виждам, че това е жалък начин на съществуване.
Най-смешното е, че ВСЕ ОЩЕ има дори социалистическа партия...
цитирай
4. ianchefff - земариа,
10.11.2007 23:49
разбираш ги. Това е добро начало...
цитирай
5. klimbo - БРАВО!!!
11.11.2007 00:05
Много точно казано и на място. Понеже съм на 21, знам от прабаби и дядовци, че преди 9-ти септември държавата си е била добре. Не знам дали немците са ядяли червени домати, но знам, че са били "чисти, спретнати, високо дисциплинирани приятели...", а не "мършави, изгладнели окупатори, обикалящи от двор на двор да взимат, каквото си поискат."

P.S. Понеже съм родом от Нови пазар, тая историйка с руския войник съм я чувал няколко пъти.
цитирай
6. gantree - браво и от мен
11.11.2007 01:27
браво и от мен;
текезесарските изпълнения са били масова практика след 1946-та, еднакви навсякъде - и на мен са ми разказвали подобни неща; не знам дали си попадал на спомените на Петко Кунин, в нета ги има тук
http://oshte.info/democracy/subjects7/002.htm
струва си да се прочете
цитирай
7. buket - Хей,
11.11.2007 06:44
На същата улица до къщата с надписа, отсреща е и фурната.
Зет съм на Донкулята.
Поздрав!
цитирай
8. cecka1504 - турбо4 ми разказа част от историята ...
11.11.2007 07:36
турбо4 ми разказа част от историята на майчиния си род. Дядо му, когото той не помни, защото починал преди Марин да се роди, бил фабрикант и един от най-богатите хора в тогавашния град Фердинанд (сега Монтана).
Човекът никога не се бил занимавал с политика и си гледал бизнеса. Укрил на тавана в къщата си някакъв комунист, но не заради идеите, а защото му бил роднина и му било мъчно за него.
След "светтлата" дата 09.09.1944, същият този негов роднина "комунист", отишъл и предал дядо му като враг на народа и човекът известно време обикалял лагери...
Марин е чешит и ми разправяше, че е отказал приемане в комсомола, което впоследствие му е създало разни проблеми, но все пак годината е била 1975, таака че не са му се случили неща като на дядо му.
Той прочете поста и го хвана яд, че не може да напише свой по въпроса...сещаш се защо :)))))
Пожела ти да продължаваш да пишеш в същия дух!
цитирай
9. анонимен - Браво!
11.11.2007 07:46
Много добре е написано. Трябва да се пишат тези неща - да си ги припомняме, че нещо много бързо взехме да забравяме.
цитирай
10. sowhat - янчев
11.11.2007 08:55
хвала!
цитирай
11. marty - Браво за написаното !!!
11.11.2007 09:22
Ще се опитам и аз малко да "повдигна завесата" по темата. - "Защо харесва социализма на българина?"
Елементарно. Защото българина мрази да се труди. Защото мрази да мисли. Защото не е духовен, а много елементарно материален човек. Естествено, че вследствие на тези и не само на тях, характеристики на народопсихологията ни, на българина му изнася всички да са еднакво бедни.
Никога не съм разбирала тази характеристика на социализма- равни? Да не говорим за духовния гнет и нищета. Творбите на колко талантливи поети и художници не видяха бял свят поради политическата конюнктура. И само това ли?
В нашия дом винаги се е слушало радио ББС и Свободна Европа и можех донякъде да съпоставям нещата и да разбера, че се намираме в "концлагера на една система".
Толкова много може да се напише за онова време и уви- нищо хубаво.
Единственото хубаво е, че вече го няма.
И както пее Васки кръпката "Комунизма си отива, спете спокойно деца". Мисля, че той вече съвсем наистина си отиде. Затова и вчера не написах нищо по темата.
Поздрави, пак !
цитирай
12. igwelgs - профанизация на историческото развитие
11.11.2007 11:09
За информация на младите промити мозъци:
за 45 години социализъм БВП на глава от населението от 10% спрямо този на САЩ достига около 45%.
За годините на реставрация на капитализма от 1989 г. БВП на глава от населението в България спрямо САЩ бе сринато до старите 10%.
Що се отнася за достиженията по посока на демокрацията, то показателно е, че никой не са осмели да твърди, че последните местни избори са демократични.
Впрочем "конете с капаци" в идеологията и политиката никога не са свършвали, но добре е това, че устойчиво намаляват и доказателство за това е нежеланието на мнозинстното граждани да участват във фарса избори.
цитирай
13. анонимен - До igwelgs
11.11.2007 11:23
За 45 години всичко окрадохте... нищо не остана и затова сме на тоя хал. И в момента пак ДС и КГБ управляват и затова няма и да се оправим скоро.
цитирай
14. estrella - Защо
11.11.2007 11:42
хората не разказват повече? Сега си давам сметка, че семейството ми също е пострадало, но никой никога не е говорил за това...Ще ги питам.
цитирай
15. stone - не си съвсем прав
11.11.2007 12:05
тези истории, които си цитирал, показват човешка простотия и ограниченост, а такива хора има и при комунизма, и при капитализма, и по турско ги е имало... явно голяма част от българите сме си такива.

лошото на социализма въобще не е в тези истории, които разказваш, а в това, че подтиска инициативата на хората.
цитирай
16. ianchefff - estrel,
11.11.2007 12:06
питай ги. Записвай. Мисли.
цитирай
17. ianchefff - стоне,
11.11.2007 12:11
всички тези истории показват точно товава - подтискане на стремежа за развитие, инициативността и стремеж към уеднаквяване. Помисли малко...
цитирай
18. gothic - Iancheff,
11.11.2007 12:42
Хвала ти за постинга!!! Все едно слушах историята на моя баща и баща му. Само че тя се е случила на другия край на България-в Кюстендилско. Това си е било повсеместно. Съжалявам, че баща ми почина два месеца след 10 ноември, умря си с отворени очи. Проблема, е че напоследък забелязвам една много странна носталгия по онова време и едва ли не митологизиране на правешкия идиот. Още нещо: по-младите от нас не са запознати с тази страна на този обществен строй. Наша работа е да им изясним истината за социализЪма. Успех!!!
цитирай
19. анонимен - Данина
11.11.2007 12:52
Бях от бедните хора по време на социализма доста пресилени неща пишеш
цитирай
20. ianchefff - готик,
11.11.2007 12:59
за това точно иде реч!
цитирай
21. анонимен - глупости, деца, не сте чели нищо за ...
11.11.2007 13:19
глупости, деца, не сте чели нищо за идеята хората да живеят по-добре
цитирай
22. bamby13 - Koka Кола
11.11.2007 13:22
не само в Корея са пиели. Също и в Гърция, и после пияни са се валяли по земята или изнасилвали девойки( в зависимост от изпитото количество) придружени със съответната карикатура. Но защо се връщаме до средата на 40 те години. Лично аз помня, когата започнаха "промените" как Позитанковците плашеха как ако в Бг разпешим американски бази, американците ще разбиват мазета и ще крадат турши :-))))))))) Да се чудиш да се смееш ли да плачеш ли.....До скоро родителите ми пазеха изрезка от РаЗбойническо Дело, от началото на 80 години. съобщение на ТАСС. На еди коя си дата, самолет с неизвестна идентификация нарущи въздушното пространство на СССР. На неколкократните опити да му се помогне самолета не отговори. След известно време се сблъска със съветски самолет, разруши се и изгоря ( а съветския самолет продължи волният си полет) забележката в скобките е моя
no comment, kakто казва ianchefff
цитирай
23. ianchefff - анонимен 22,
11.11.2007 13:43
ти откъде знаеш какво сме чели?
Скрий се.
цитирай
24. ianchefff - бамби,
11.11.2007 13:44
това е южнокорейския боинг, който са свалили савецките войни, понеже бил пратен от ЦРУ. Това, че над 200 цивилни загинаха, бе обяснено с факта, че били агенти на лошите. Всички били лоши в този самальот...
И после години наред се опитваха да замазват положението с редица глупости, коя от коя по-смешни. Само марсианците не намесиха.
Идиоти.
цитирай
25. jedi - Има само един добър комунист...
11.11.2007 14:22
Мъртвият комунист!

Моят дядо, по бащина линия, са го били и унижавали в ареста, защото е бил съдружник в частна фабрика. Как е оцелял и не е бил в лагер - тайната си я отнесе в гроба. Никой от семейството ми не е имал партийна книжка, както и аз избягах от комсомола, въпреки всичките заплахи, които ми отправяха навремето. Няма да забравя как тайно се събирахме и слушахме рок и метъл на скапания ВЕФ като партизани, как ни късаха значките-самоделки и ни заплашваха с рапорт до кварталния. А когато се появи "Междузвездни войни" по кината(с няколко години закъснение), нашият комсомолски секретар заявяваше(чул от мама и тати), че Джордж Лукас направил филма за да подскаже на Рейгън как да победи съветския съюз...
цитирай
26. анонимен - ???
11.11.2007 14:23
sprete diskusiata-v kvartalniq plod-zelen4uk sa pusnali banani !
цитирай
27. bamby13 - Taзи случка е била още по-рано
11.11.2007 14:24
помня сравнително точно когато думнаха Боинга. Когато съобщиха по радиото тъкмо отивах на приравнителен изпит по език, за да взема и аз гимназистка да стана. Трябва да е било 83 или 84
цитирай
28. buket - вярно
11.11.2007 15:20
Вярно, в началото бедните имаше какво да ядат, дрехи обаче нямаха, средните открадваха по нещо от ТКЗС и бяха по добре, партийците разбира се си живуркаха и така си вървеше. Испратиш ли детето си в града да учи, питат го:
- Родителите членове ли са на БКП?
Отидеш ли някъде да работиш, питат те, партиен член ли си. Ако не си, получаваш най долната работа.
Така превърнаха народа ни от най-работливия, в най-апатичния народ на европа.Имаше и хубави неща, живеехме колективно и се веселяхме, може би тези, които не роптаехме. Но дори и във веселбата понякога шепнехме, защо ли?
цитирай
29. divini - много добре написано
11.11.2007 15:27
а и дава тема за размисъл, трябва да се говори по темата...
цитирай
30. анонимен - Моят свекър е бил първият предсе...
11.11.2007 15:31
Моят свекър е бил първият председател на ТКЗС За мен той беше най-честния човек когото познавам. Разбира се за кратко е бил председател тъй като не се е харесал на някои. В последствие така се развиват нещата ,че едва не е бил вкаран в затвора ,защото кравите не са дали очаквания прираст.Съпругът ми дълги години работи като шофьор в бившия вече СОМАТ Дори и идея си нямате какви спорове са ставали в къщи Единия заклет комунист, а другия страстен защитникт на загниващия капитализъм
цитирай
31. анонимен - покойния ми дядо казваше "...
11.11.2007 15:44
покойния ми дядо казваше "мамка им комунистическа - мързи ги да работят, мързи ги да гледат, само да ядат, пият и .... не ги мързи". И той за малко да изчезне след 9.09., защото е псувал комунистите под път и над път. А неговото село (Тлачене, Врачанско) е единственото от околията в оето не е имало партизани а и не са смеели да припарят. Няколко годинипо-късно, когато са национализирали земята, след като не са успяли да го накарат да я даде в ТКЗС, са изключили баща ми и чичо ми от училище и са им казалида не припарват в училището, докато деде не вкара земята в стопанството. Не са успели да го пречупят по друг начин, а и не само него. За това мислете, мислете, а като наближат избори, излезте и се "изокайте" правилно, а може и преди да дойдат изборите, защото тая комунистическа сган е на път да ни затрие.
Роси
цитирай
32. cornflower - Тази страна е обречена на комунизъм
11.11.2007 16:22
каза една уважавана от мен дама. Единствената промяна е свободата на словото. Иначе е дори по-страшно, защото нашето не е демокрация. Сещам се за книгата на Н.Николов "Световната конспирация", където се разкрива плана на тайното управление на света. Факт е - вече влачим вериги към робство...Още - книгата "1984" на Джордж Оруел: "....Властта се състои от причиняване на болка и унижение....Напредъкът на нашия свят ще е напредък към повече страдание.Цивилизациите от миналото твърдяха, че са основани на любов и справедливост.Нашата е основана на омраза.В нашия свят няма да има други чувства освен страх, ярост, тържество и самоунижение. Ще унищожим всичко останало - всичко.Вече рушим начина на мислене, останал ни отпреди революцията. Разкъсахме връзката между деца и родители, между човек и човек, между мъж и жена. Вече никой не се осмелява да се довери на съпруга, на дете и приятели. Децата ще бъдат отнемани от майките им от раждането си, така както се отнема яйцето от кокошката.Половият нагон ще бъде заличен.....Няма да има никаква преданост, освен предаността към партията.Няма да има никаква любов, освен любовта към Големия брат....Няма да има никакво изкуство, никаква литература, никаква наука. Когато станем всемогъщи, вече няма да имаме нужда от науката. Няма да има никаква разлика между красотата и грозотата.....Ако искаш да си представиш бъдещето, представи си ботуш, смазващ човешко лице - завинаги.....Винаги в нашите ръце ще бъде еретикът, крещящ от болка, сломен, презрян - и накрая напълно разкаян, спасен от себе си, по собствена воля пълзящ в краката ни. Такъв свят строим, Уинстън ! Свят на победа след победа, тържество след тържество, и след тържеството - безкрайно изопване, изопване, изопване на нерва на властта. Както виждам, започваш да разбираш какъв ще бъде светът. Но ти не само ще го разбереш. ТИ ЩЕ ГО ПРИЕМЕШ, ЩЕ ГО ПРИВЕТСТВАШ, ЩЕ СТАНЕШ ЧАСТ ОТ НЕГО."
цитирай
33. madchemist - 1984?
11.11.2007 16:35
Вярно е, че съм само на 24 и нямам съвсем съзнателни спомени преди 1989, а и предполагам още не съвсем зрели политически възгледи :) , но не вярвам че е било чааааак толкова лошо. Все пак лявата идея е по-хуманна от дясната. Разбира се у нас всяка идея се изражда, а и винаги съществува опасност някои да използват системата и да лежат на гърба на другите. Но е имало и хубави неща, не може да се отрече. В момента в скандинавските държави да кажем може да се види модел на работещ социализъм, независимо какво е името му. Сега да не ме изядете :)
цитирай
34. ianchefff - madchemist,
11.11.2007 17:00
хубави неща, ок, имало е.
Въпросът е откъде тръгваш и докъде стигаш.
И по какъв начин.
цитирай
35. buket - Не
11.11.2007 17:17
Няма да те изядем. имало е и хубави неща но бяха опорочени.
Голямата грешка и сега е че умните и способните отстъпват политиката с лека ръка на елементарни хора, от които зависи живота ни. Не политиката е мръсна, зависи кой я прави.
цитирай
36. анонимен - спомени от социализма
11.11.2007 17:52
http://www.spomeniteni.org/.Всеки който го интересува как е било в НРБ по време на комунизма може да прочете в посочения сайт.
цитирай
37. platttonnn - Хубаво
11.11.2007 18:35
беше единствено за хора с лакейски или робски манталитет! Свободният,талантливият,нравственият, всички хора с качества,бяха осакатявани,жестоко и методично. Всички нормални човешки пътища за тях бяха затворени,бяха оприличавани на хулигани и бандити,от истинските такива облечени с власт. Парадоксите са такива,че нормалният човек е стъписан,униженията бяха невероятни. За човек запазил духовността е мъчително да представя подобни картини,те обезсмислят всичко от ценностите му.Изглежда на това разчитат нищите.....
цитирай
38. sparhawk - Прекрасна
11.11.2007 19:25
красива статия.
цитирай
39. gantree - @ madchemist
11.11.2007 19:55
и в затвора не е "чаааак толкова лошо" - папаш от баките с помия по три пъти на ден, кеф ти да си лежиш по цял ден, а пък може и да работиш, ако искаш, за да ти се смятат два дни за три, и разни други такива хуманности;

та, мисълта ми е досущ като твоята - че и в затвора има хубави неща, това не може да се отрече; ако си в достатъчна степен тъп и ограничен човек, можеш дори и с добри спомени да останеш от там
цитирай
40. madchemist - :) :) :)
11.11.2007 21:13
ок
цитирай
41. dagma - Добре че си написал този текст...
11.11.2007 23:36
Толкова много съсипани животи и съдби, лични трагедии - и никаква поука.
Може ли и аз да разкажа една история? Малко след 9 IX в дома на брата на дядо ми, както семейството си обядвало, влезли няколко цивилни и го извикали "за справка" (той бил от т.нар. "царски" генерали). Жена му се засуетила да поприготви дрехи, малко лични вещи, но цивилните казали, че няма нужда - нали било "само за справка". Повече никога не го видяли - води се безследно изчезнал. А жена му и сина му били изпратени да живеят в едно село на другия край на България.

Та, както казваш - да ви е честит социализма.
Благодаря за постинга!
цитирай
42. leroisalomon - По темата
12.11.2007 09:19
http://leroisalomon.blog.bg/viewpost.php?id=130511
цитирай
43. mariapavlova - има и по-лошо
12.11.2007 09:58
Има и по-лошо - тези, същите комунисти, тъпи, мързеливи /за мен и до сега синоним на комунист е простак/, след 10 ноември станаха отявлени демократи и вярващи в Бога! В Троянския манастир и тогава на Великден се събираха много хора, а партийните секретари записваха кой влиза и после имаше последствия в работа. Та една такава секретарка, учителка в съседното село Черни Осъм след промените стана ескурзовод в манастира - с огромен кръст на шията. Е, като излизаше от манастира го махаше, но..от нея по-набожна няма. А аз и до сега съм атеистка, уви!
цитирай
44. sinay - Аз съм от Кърджали, на 18, но...
12.11.2007 10:17
нещата, които съм чувал за комунизма, са ужасни. Свързани са с преследвания, убийства и много гаври. В памет на загиналите има много паметници и др.постройки, които ще ги публикувам в моя блог сайт. Ще направя всичко възможно, за да говоря с почев пострадали хора. Това ще е една от основните теми в блога ми до края на годината.
Лек ден на всички!
цитирай
45. ledzeppelin - добре,
12.11.2007 11:56
вярно е донякъде това,което си писал.само не разбрах..какво беше посланието?"не гласувайте за комунистите"?съжалявам,но баща ми има три висши образования и работи като пазач.защото моето си е мое,а чуждото-общо.и сега свободата представлява добре излъскано стъкло,срещу което тичаш,без да го виждаш и се блъскаш в него.тя винаги е била това.колкото до изроденото осъществяване на идеите и как в реалността всичко се изкривява..това е така.плакали са.и ние плачем.и ще плачем.може би не разбирам,не знам.тогава някой да ми обясни,ако му се занимава...
цитирай
46. buket - ще ти обясня - 46
12.11.2007 12:56
Излишно е да спорим за правда. Ако нещо трябва да се доизеснява то ще стане и винаги може да стане.
Мислите сега трябва да са насочени към това, какво да се направи, че държавата ни да започне да се съвзема. Не губете време в дразги, решавайте задачите, поставете си задача и я решете, после друга и така. Пагубно мнение е че политиката е долна работа. Не може това от което зависи живота ни да е долно. Отстъпвате на цигани и некадърници да ви правят политиката.
Докога скромните, умните и кадърните ще свеждат главите си. Така ли са правели бащите ви?
Правдата е като неволята, колкото и да я търсиш, не запретнеш ли ръкави не се получава.
Има правила, има закони, тях овладейте, ако трябва почнете отначало, но да се върви по начертан път. И не позволявайте комунизма да ни разделя, той го направи веднъж, вземете инициативата!
цитирай
47. madchemist - Още една история
12.11.2007 14:54
Добре де, ето още една история. Прадядо ми е бил фабрикант, след 9 септември фабриката е национализирана и съответно той е бил обявен за враг на народа. По тази причина баба ми е била тормозена през целия си живот, била е принудена да работи далече от дома си, не е могла да се развива професионално и т.н. Дядо ми е син на дъводелец и е получавал стипендия от немска фондация, благодарение на която е успял да завърши образованието си. По-късно, по тази причина "доброжелатели" и "приятели" са го пратили в наказателна рота.
Въпреки това и двамата са вярвали през целия си живот в идеята на комунизма, социализма или както искате го наречете. И двамата са ходели да работят доброволно, да строят училища, да садят дървета. И двамата са били учители и все още учениците им ги уважават. Приемете, че е имало и такива хора. Може и да ви се струват глупави, идеалисти, но според мен те са разбрали, че глупавото е да обвиняват строя или системата, вместо конкретни хора. Такива хора/нагаждачи/използвачи/... е имало винаги, в политиката има много такива и сега, а най-лошото е, че много от тях са същите, (съответно синовете и дъщерите им) както преди.
Ясно ми е, че идеята е била твърде хубава, за да може да се реализира. Ясно ми е, че в някаква степен е извратена, защото противоречи на природните закони (по-силният оцелява), които закони обаче са жестоки. Ясно ми е, че в такава изкуствена среда са могли да процъвтяват някои от най-лошите човешки качества. Стига обаче сме отричали това, което е постигнато, колкото и малко да е то и стига сме ловили вещици. Комунизъм = Зло :) това прилича вече на световна конспирация. Да, историята трябва да се помни, за да не се повтарят същите грешки, но трябва и да се осмисли, а не всичко да се отрича сляпо.
цитирай
48. darkanion - thekeeper.blog.bg
12.11.2007 14:56
мм, мн интересна тема... тъкмо миналата седмица се образовах малко, учихме за Русия и България след 1та световна... останах с крайно отрицателно впечатление... още се чудя ккви абсурди могат да се случат... Още се чудя защо, и все си отговарям: заради Партията. И какъв е смисъла на тая Партия? Всички да са равни? Добре, не ми се пише сега, но погледнете го от морална/философска гледна точка - трябва да сме еднакви във финансово отношение, хубаво, но и в умствено? Защо всички трябва да мислят еднакво, да славят Партията, след като всички я ненавиждат?! След като утъпква правата на всеки човек, даже и хвалещия я.. Все едно искат хората да са роботи - пролитариати, работещи каквото каже Ума - Държавата, имащи толкова, колкото каже Държавата да имаме и изобщо да сме такива, каквито иска да сме Държавата н- не Бог, нали, тогава Бог е нямало; не ние самите, а някой друг, леко шизофрениран...
И за Америка учихме - нямало почва там изобщо за пропагандиране на комунистическите идеи. Как ще има, след като всеки е доволен, всеки сам може да гради съдбата си, след като икономически е мн по-развита страната от европейските държави, след като човека живее със самочувствие. Ами.. те, американците, тогава, са имали/смятали комунистите (в Америка) (около 5-6 хиляди) като секта!
Просто искам да кажа, че днес и утре смисъла на Партията се губи (макар да го е нямало никога), че не мисля, че трябва да съществува........
цитирай
49. madchemist - @ darkanion
12.11.2007 16:21
Виж сега, аз самият не съм сигурен дали въобще имам право да се изказвам по темата, защото още нямам достатъчно житейски опит, а и нямам преки наблюдения. Ти, още по-малко. Без да се обиждаш, просто трябва още малко да попрочетеш. А ако Америка (САЩ) за теб е някакъв идеал, тогава мисля, че положението е доста зле.
цитирай
50. darkanion - :)
12.11.2007 18:03
просто казах това, което съм научил. знам, че трябва още да чета, още един голям период имам да науча.
В един мой постинг бях написал, че нямам идеали, не се опитвам да достигна нечии други постижения, а моите собствени. И пак казвам - знам, че трябва още да почета, и то не малко..
цитирай
51. dagma - madchemist
12.11.2007 18:30
Виждам, съветваш момчето да чете. Важно е да се чете, спор няма. Но на мен ми е интересно името на автора, от когото си прочел за хуманността на лявата идея и за световната конспирация срещу комунизма. Защото личност, от която си научил, че тогава "не е било чаааак толкова лошо" е или подлец или завършен глупак.
цитирай
52. madchemist - @ dagma :) :) :)
12.11.2007 19:20
И аз имам доста да чета, това е сигурно :)
Не съм имал предвид, че има световна конспирация срещу комунизма, а че постоянното оправдаване с комунизма прилича на манията за световна конспирация.
Убеден съм, че лявата идея е по-хуманна :) Не непременно под формата на "комунизъм" (всички тези понятия и без това са малко условни), по-скоро "социализъм", но определено не съм привърженик на БСП :)
Явно обаче контактувам само с подлеци и завършени глупаци и оттам съм формирал такъв мироглед, аууу пак русизъм :)
цитирай
53. sinay - Уважеаеми дами и господа,
12.11.2007 19:38
много пречупвате нещата и все едно спорите с радиото... Отдайте се малко на отпуска, ако нямате такава възможност просто си пуснете телевизия "Планета".
Лека и мека:))
цитирай
54. buket - лошото и доброто на социализъма
12.11.2007 20:27
Не забравяйте че комунизма дойде на власт в името и благодарение на бедните и средните работници и селяни. На тях той обеща светло бъдеще. Бедните нямаше как да не го приемат. Не всички бедни преди 44-та година са били мързеливи, както казват някои.
Неуспешните войни направиха държавата бедна и това също е от значение.

Идвайки на власт, комунистите подгониха заможните и патриотичните българи, за тях милост нямаше. На почит бяха бедните и средните но само ако правеха"мили очички'. А това за хитрите селяни беше лесно.Така комунистите ни противопоставиха, та и до днес.

След като изядохме обаче ограбеното от богатите, комунизма фалира. И пак народа подкрепи демокрацията. Народа е този, който помага винаги в големите промени, но просто некадърните винаги успяват да го поведат първи.И сега става така:
Докато умниците се наприказват, глупците си пеят и ограбват.
Има ли умници?
Де ги?
Народа бил дебил...
Хм!
цитирай
55. анонимен - Да го духате!
12.04.2008 22:58
Преди всичко искам да декларирам, че аз съм един от босовете на Мафията, която управлява и ограбва в момента България. Правя настоящето изявление от скука, а знаете, че човек когато няма какво да прави какво ли не прави. Както вече сте се уверили, ние като мафиози сме професионалисти и просто няма сила, която да успее да ни свали от власт още много поколения напред. И точно защото сме професионалисти, много се засягаме на чест когато ни наричат комунисти или бивши комунисти. Вярно е, че всички ние - Главата на Мафията сме бивши членове на централния комитет на българската комунистическа партия, но държа дебело да подчертая, че още много преди организирания от нас фарс на 10.11.1989г. бяхме изгонили от ръководните органи на тази партия всички комунисти. Много преди 10.11.1989г. ръководстното на БКП нямаше нищо общо с комунистическите идеали. Просто превзехме отвътре и изтърбушихме тази партия с цел домогване до властта и лично облагодетелстване. И преди и след 10.11.1989г. нашата стратегия е здраво да държим властта и "законно" да си разпределяме всичко което българският народ успее да произведе, т.е. народа осигурява приходната част, а ние разходната част на държавния бюджет.
Така че изрази като "и преди и сега БКП е мафия" и "червени боклуци" хем са верни хем не съвсем. Искам идните поколения да имат вярна представа за нас - ПАРИТЕ са нашият единствен бог. На организираните от нас първи митинги на съюза на демократичните сили народът така страхливо седеше и мълчеше, че се наложи да мобилизираме цялата тайна полиция /държавна сигурност/ да ходи по митингите и да скандира "долу бкп". Не ми се мисли какво можеше да се случи с нас ако не бяхме успяли да заблудим народа и да го разделим на сини и червени. Щеше да стане страшно, ако ни бяха погнали заедно и комунисти и безпартиини. Но слава богу всичко мина като по ноти. Сега както народа така и ние се успокоихме. Народът се обезвери напълно. Стана съвсем апатичени направо до смърт примирен със съдбата си. Ние вдигаме до небето цените на вода, парно, ток, месо, а народът гледа как децата му умират от глад и болести, но не вдига глава. Въобще животът в България потече ужасно еднообразно и скучно. Някои от моите колеги мафиози от скука направо започнаха да се гаврят и да издевателстват над плебеите. Чрез държавна сигурност организираха предавания по някои от телевизиите, които директно разкриват цялата истина за така наречения "демократичен преход" след 10.11.1989г. и даже призовават на бунт за сваляне на управляващата Мафия от власт. Мамчетата от "държавна сигурност" започнаха също от скука да се демобилизират и вече да се чувстват никому ненужни. Даже вече не им пука дори в интернет да се появят и досиетата им.
И на мен вече ми писна да живея на гърба на този овчедушен народ. Заслужава си да пукне. И за да му стане още по-гадно ще му кажа:
1. Така ще си умреш народе с надеждицата да се случи чудо и някой да дойде и да те освободи от нас.
2. Страхувайки се и спасявайки собственото си живуркане обричаш и принасяш съвсем съзнателно в жертва собствените си деца. И след двеста години нашите правнуци ще живеят на гърба на вашите и ще ги мачкат както ние вас. Само буренясалите ви гробове ще станат свидетели как собствените ви деца клатят глави и с равнодушие тихо произнасят: "Бог да го прости, ама беше голям страхливец".
3. Нямаш си вярна и самопожертвувателна интелигенция, която да ти посочи пътя, обедини и поведе към освобождението от нашата Мафия. Всичко що годе интелигентно в България сме го купили и срещу няколко сребърника доносничи и работи за държавна сигурност, т.е. за нас. А малкото останали тук там невербувани от ДС полуинтелигенти сме оставили на доизживяване да се изживяват като никому ненужни и безопасни интернет борци за свобода и демокрация. Тия тъпанари никога няма да разберат, че щом някой се появи два пъти във вестник или телевизия това значи, че ние сме го пратили там с някаква цел. И как иначе след като всичко в тази страна е наше. Та ние знаем всеки българин навършил 18 години какво говори и за какво се бори, независимо дали живее в страната или чужбина.
4. Досега ти давахме само "хляб и зрелища", но ние - Мафията вече сме уверени, че и това ти е много. Имаме намерение да ти съкратим хляба за да видим колко можеш да издържиш само на зрелищата които сме ти подготвили: разните му там брадъри, шоута, игри, избори, показни и непоказни убийства, борба с наркоманията, шампионски лиги, чалга, парламентарни репортажи, мярки за неотклонение, съдебни и извънсъдебни наказателни процеси и т.н. Естествено ще преработим пак политическото пространство. Ще ти изработим нова десница, левица и център. За съжаление и в ДС се намират трудно вече добри актьори, така че ще се наложи и в бъдеще да гледаш старите муцуни. Всъщност кой коя партия ще оглави и ние не знаем още, защото ги разиграваме на зарове.
5. Имаме споразумение с така наречените "западни демокрации" още преди 10.11.1989г. Ние стриктно изпълняваме нашите задължения и имаме тяхната пълна подкрепа. Така че твоят тунел е задънен и светлина никога няма да се появи.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ianchefff
Категория: Изкуство
Прочетен: 4654035
Постинги: 598
Коментари: 12005
Гласове: 32652
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930