Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.08.2009 16:02 - Крокодилски православни сълзи
Автор: ianchefff Категория: Други   
Прочетен: 12147 Коментари: 53 Гласове:
16

Последна промяна: 18.08.2009 16:03


            След като се пребориха успешно с гейовете, проститутките, чалгата, престъпността, многосинодието, педофилството и други язви на клетото ни общество, православните отци намериха нова цел. МАДОНА! Оказва се, че на 29-ти август, когато е концертът й в София, има православен християнски празник. Нещо, което е достатъчно, концертът да бъде спрян, анатемосан, проклет и всичко останало.
            Сега, да ви кажа, аз лично не си падам по Мадона. Уважавам я като артист и изпълнител, продал милионни тиражи. Да, тя се опитва да бъде постоянно на върха на скандал, което я продава. Окей, това е нейният стил.
            Да попитам, къде е църквата на останалите православни празници? Понеже почти на всеки един от тях, някъде в бедната ни Родина има чалга концерт. Има алкохол, има невръстни момичета, които искат да приличат на порно актриси!
        Друг въпрос. Нали държавата ни беше светска? Или случайно конституцията е променена и аз не съм разбрал? Може би се връщаме към времето на Инквизицията? Кажете ми. Ако е така, да си купувам своевременно билет и да бягам в някоя нормална държава.
            Да, Мадона се облича скандално, танцува скандално и се опитва да пее. Не виждам какъв е проблема. За някои проблемът е, че имало кръст на сцената и тя щяла да се разпъва на него. Е и? Къде беше православната църква, пак питам, през последните 20 години? Или понеже Мадона е световно известна, хайде да си направим малко пиар? Нека си правят, но е смешно.
            Все пак, радвам се, че всичко е наред в държавата, та са допрели до забраната на този концерт. Е, чат пат, някой свещеник го обвинят в педофилия, някой друг се оказва, че има нечист бизнес, трети служи пиян на погребение... Това явно не е лошо. Лошо е, когато един артист прави шоу. Лошо е, когато един световно известен артист най-после идва в безумната ни държава и някои се опитват да пораснат за негова сметка!
            Какво да кажем за мюсюлманите, почитатели на Мадона? Или специално за тях, православната църква ще направи изключение и ще ги пусне?
            Забавно е някак, как отците изведнъж, ей така, рязко и мигновено стават големи моралисти. Те, не че не са близко до морала, но изведнъж се сещат, че съществува като понятие и започват да го прилагат. Изведнъж се оказва, че Мадона има деца и не може да пее. Не може да танцува нейните си танци. Не може да се разпъва на кръстове, не може да е полугола. А на минарета може ли да се разпъва? Питам само. 
            А какво прави тя? Прави шоу. Не убива, не краде, не лъже, не кара пияна. Къде са православните ни отци, когато някой прави безумия на пътя?! Когато някой добре облечен малоумник за пореден път се разминава с решетките?! Няма ги. Има ги само на събития, които събират много народ, събития, които се следят от чужди медии. Гей парад, концерт на Мадона, филм на Скорсезе. И т.н. Носещи бонус точки пред вярващите.
            Била използвала религиозни символи. Да, защо не? Става дума за комерсиална музика и за много пари. Изкарани с труд, не с далавери, кражби, пиянство, свинство и прочие дейности, заобикаляни от православните ни свещеници.
            А как изкарват пари нашите отци? Много хитро. С доходоносен бизнес, включващ подаръци, пари на ръка, свещи, имоти и още сигурно един куп начини за правене на пари. Защото пари трябват. За платена любов, за “Вашерон Константин” и за други плътски удоволствия.
            Тези божии хора забраняват филми, книги и концерти. Виж за болни деца не си струва. Няма да ги дават по телевизията и да пишат във вестника. И не е толкова лесно.
            Сигурен съм, че не всички православни отци са такива. Убеден съм в това. Но тези, които се опитват да извличат фалшиви дивиденти от подобни събития просто няма как да им се получи. Вместо да се чудят каква дивотия да направят, нека си оправят собствената кочина. Това ще е едно добро начало за тях. И за тези, които имат нужда от тях.
            А всички, които сега ще скочат срещу написаното, искам да им припомня скандала с карикатурите на Мохамед в един датски вестник. Това го одобрихте, нали?





Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Напълно заставам зад поста ти, с ...
18.08.2009 16:18
Напълно заставам зад поста ти, с едно малко уточнение - по нашите земи, слава Богу, не е имало Инквизиция, но за това пък - лицемерни свещенослужители - колкото щеш!И на наше време - вместо да ратуват за вярата - гледат как да изкарат някой лев!Не че църквата няма нужда от средства - но да бъдат легални и да е ясно откъде идват и накъде отиват!Трудна работа!
Но между другото - твоя пост е третия за днес в Блог.бг по църковни проблеми, писан от мирянин т.к., който чета.Може би това е пътя - обществото да застави светите отци да вършат това, за което са призвани.
Извинявам се за многословието!
Поздрав!
цитирай
2. lyudmilstefanov - Присъединявам се напълно!
18.08.2009 16:20
Дядо поп не само, че не оре собствената си нивица и не посява семената на духа, но и иска да попречи на маса други хора да изявяват себе си.
Преди години бях ужасно сащисан, когато нашите "православни скотове" /Хр. Ботев/ успяха да спрат излъчването на филма "Последното изкушение", който беше обявен вече в програмата на Канал 1. Така че изявите на тези хора не са само безобиден пиар. Те, кой знае защо и как, имат и реалната власт да цензурират.
цитирай
3. ianchefff - тит,
18.08.2009 16:59
тези, за които говоря, нямат нищо общо с Православието.
цитирай
4. ianchefff - людмиле,
18.08.2009 17:00
едва ли ще спрат такъв концерт.
Но ще е забавно, спор няма.:)))
цитирай
5. gantree - :)))
18.08.2009 17:03
Вън "православните скотове" /по Хр.Ботев/!
Да живеят Мадоните, гейовете и проститутките! И протестантите.
цитирай
6. totenlicht - ха ха, ама тея верно ли искат да за...
18.08.2009 17:15
ха ха, ама тея верно ли искат да забранят концерта?!?
е сега ако бяхме една нормална държава щяха да завалят искове и любезни покани за любовни срещи в съда. щото законовото им право хич липсва, а моралното е толкова извратено и измислено, че не зная с колко промит мозък трябва да си, за да приемеш наставленията на такива хора.. :)
готин пост :)
цитирай
7. edinman - Никога не съм се съмнявал
18.08.2009 17:27
в гражданската ти позиция!Ян за пореден път ме караш да се срамувам от лицемерието с което сме заобиколени.Как ти се струва-ако Мадона им бе бутнала на тези самозабравили се грешници,облечени с раса пари-те щяха да я развеждат с херувийно шествие до стадиона.....
цитирай
8. ianchefff - ган,
18.08.2009 17:34
гледам уцелил си верния тон... :))))))))))
цитирай
9. ianchefff - тот,
18.08.2009 17:35
мерси.:)
цитирай
10. ianchefff - единман,
18.08.2009 17:35
човече, идеята ти е добра.
Лошото е, че Мадона изобщо няма да ги отчете и така няма как да се реализира.
:)))
цитирай
11. miralyub - само да допълня, че същите тези отци ...
18.08.2009 18:05
само да допълня, че същите тези отци в един момент надраснаха строгостта на расата си и викаха на Бойко ПИЧ!
да им се ненадяваш как се обърнаха изведнъж и станаха моралисти.
цитирай
12. mamkamu - Точно бях тръгнал да пиша нещо на ...
18.08.2009 18:13
Точно бях тръгнал да пиша нещо на тази тема, ама след това, което си написал, няма нужда :)

За съжаление православната ни църква живее все още през средновековието и надали скоро някой ще се опита да я "модернизира" отвътре. Виж само митрополита на Пловдив, дето го избраха скоро с какъв трескав поглед гледа. Сякаш са го телепортирали тук директно от 14-ти век!
цитирай
13. inel379 - Съгласна съм с написаното!
18.08.2009 18:14
Големият артист може да си позволи да бъде ексцентричен, дори скандален! Той поне е голям. Пък и в изкуството това е нещо нормално. И аз не съм запален почитател на Мадона, но тя е отвоювала себе си, за да бъде на върха. Не вярвам, че нещо ще си позволят да направят в този случай.
Поздрав!
цитирай
14. merkator - Така е, прав си. . . . ние отдавна н...
18.08.2009 18:16
Така е, прав си....ние отдавна нямаме Църква!!! Всичко друго е демагогия...
цитирай
15. tomich - Нищо против Мадона!
18.08.2009 18:33
"Лошо е, когато един световно известен артист най-после идва в безумната ни държава и някои се опитват да пораснат за негова сметка!"

Абсолютно прав си!
цитирай
16. ianchefff - mira,
18.08.2009 19:10
явно и в наши дни стават чудеса... :)))))))))))
цитирай
17. ianchefff - мамкаму,
18.08.2009 19:11
той явно е прекалено вглъбен в делата Божии (да ме прости Господ) и затова е така.
Но часовникът му е трепач.
цитирай
18. ianchefff - инел,
18.08.2009 19:12
те спряха филм на Скорсезе, обявен в програмата.
Ще видим какво ще стане с тази история.
цитирай
19. ianchefff - меркатор,
18.08.2009 19:25
демагогията е навсякъде.
Явно и в православната църква.
Надявам се, да е само в част от нея.
цитирай
20. ianchefff - томич,
18.08.2009 19:26
не си падам по Мадона, но въпросът е принципен.
цитирай
21. gantree - @ янч
18.08.2009 19:48
ianchefff 8 написа:
гледам уцелил си верния тон... :))))))))))

Да, разбира се. Простотията е лесна за уцелване.


ianchefff 18 написа:
... в делата Божии (да ме прости Господ) ...

ianchefff написа:

не си падам по Мадона, но въпросът е принципен.

Виждам, че и ти се опитваш, безпредметно според мен.
Откога ти е станало "принцип" оплюването на православната Църква?
цитирай
22. ianchefff - gan,
18.08.2009 20:25
принципът не е оплюване на църквата, а запазване на някои определени права.
цитирай
23. анонимен - Тези за какви се имат, че ще диктуват ...
18.08.2009 20:44
Тези за какви се имат, че ще диктуват и ще натрапват ограничения? Прав е автора на статията и го подкрепям! Не искам червените попски слуги, които през всичките години ограбват народа с безумните си такси за погребения, кръщенета, сватби и т.н и пиянските и педофилски изцепки, в един момент да се представят за святии и богоизбрани. Държавата ни е светска и църквата трябва да е настрани, както всички други вероизповедания в България. Обаче ПЦ се смята за специална, тя била традиционната и т.н с привилегии, а не се виждат, че са дяволи под прекритие. Тук мага да отбележа, че повече ми допадат протестантите и католиците! Те са по-интилигентни и по-демократични, а са за предпочитани пред традиционните мошеници!
цитирай
24. анонимен - Попски смешки
18.08.2009 20:54
Едва ли друга църква е по-трагична от православната!
Искат да преподават в училищата - "неясно какво"! Налагат някакви си техни хрумвания като чели сме в средновековието. Ако си поставим за една седмица само да представим по места местни попчета как "служат" и какви мерзости разпространяват, и тези които все още посещават църквите им ще ги напуснат! Мога лично да посоча поне няколко такива оригинални елементи, но просто от добро възпитание не искам да ги посочо! Но само искам да отбележа, че това което съм видял в тези е срам и отвращение от простотия, пиянство, разврат и дяволщина!
цитирай
25. lado - Ей, пичове, червените попове са ...
18.08.2009 21:38
Ей, пичове, червените попове са едно, вярата - друго, а Мадона и Лили Иванова - трето и четвърто.
Както се казва - всяко нещо с времето си - Мадона никога не е била певица - при нея има шоу, но шоу има навсякъде и за екстравертите. Пошличка си е баба ви Мадона, а ако някой се пуска на геронтофилската пързалка, може да опита с баба ви Лили - всичко тово ви пиша , само за да ви кажа, че проблема е маловажен и малотраен, но ако не ме разберете, няма да се разсърдя. Все пак се намираме в империята на чалгата.
Поздрави!
цитирай
26. keyholder - поздрав
18.08.2009 21:38
написал си поста, който мислех да напиша сутринта :)
цитирай
27. анонимен - Я виж ти! /радерс/
18.08.2009 22:16
Определено не бих отишъл на концерт на Мадона по ред причини, дори бих предпочел църквата. Но това, което отците са си позволили си е жива свинщина. И те ли са хората, от които зависи дали да се състои или не определено мероприятие от шоубизнеса? От кога и те започнаха да издават забрани; мисля, че други са оторизирани да разрешават или забраняват публични събития, ако ги има изобщо. Но нищо чудно - лани един поп в Пловдив беше забранил да се играе пиеса на Емилиян Станев, която според него не била съобразена с ортодокса /много компетентен/ и, което е най-шокиращото, властите му уйдисаха на акъла; ама че скапана държава! Ще ме принудят на стари години да стана атеист; то точно така се получава, когато поповете започнат да си пъхат гагите където не им е работа. Бих им препоръчал да си гледат черквите и бабичките, защото за друго май не ги бива, а държавата, ако я има да си застане на мястото... Би било унизително за България поповете да бъдат оставени да попречат на един концерт, независимо на кого е, след като се спазват законите. Но не е чудно - ние винаги сме си били смешни и жалки...
цитирай
28. ianchefff - aн 28,
18.08.2009 22:21
не бъркай вярата с религията.
Споко.
цитирай
29. gothic - Странно.
18.08.2009 22:41
Миналата година в Бургас свириха Cradle of Filth, тази година в Каварна - Dimmu Borgir. Блек метъл групи, които изповядват сатанизма (доколко наистина и доколко имиджово - отделен въпрос) и използват сатанински символи. А защо ли светите отци не взеха отношение? Щото в скандал с тези групи няма реклама и еФтин пиар...Май е време за нов месия, който да изгони търгашите от храмовете. Отново...
цитирай
30. ianchefff - гот,
18.08.2009 22:50
много точно го каза с 2 иречения.
цитирай
31. raders - ян...
18.08.2009 23:33
ianchefff написа:
не бъркай вярата с религията.
Споко.


Тук не се касае за вяра и религия, а за наглостта на попщината и безхаберието на държавата
цитирай
32. gantree - @ янч
19.08.2009 00:10
ianchefff 23 написа:
принципът не е оплюване на църквата, а запазване на някои определени права.

Не ме баламосвай. Ролята на правозащитник си я запази за другите.
Постингът ти е отвратителен. Имам предвид както тезите в него, така и цялостния подход. Нищо чудно, че имаш такова количество съмишленици сред коментиращите. Простотията е наистина непобедима.
цитирай
33. ianchefff - gan,
19.08.2009 00:13
дори нямам желание да ти отговоря.
Толкова е манипулативно всичко, което казваш...
цитирай
34. eien - Питате, къде беше църквата ни през последните 20 години
19.08.2009 06:21
А къде беше до 1989 г.
Уважавам един съблогер за силната му вяра, компетентността и човечността му - kliment.

А че живеят в собствена кочина, е факт! Мнозина се отръпнаха поради тези факти!
Накрая обаче всеки ще застане САМ пред Създателя и ще отговаря за личните си простъпки и деяния.
Времето наближава.
За Вас - поздрави.
цитирай
35. gothic - eien,
19.08.2009 08:18
вярата на един или друг не оправдава дебелоочието на попщината. И отговарянето пред Създателя няма нищо общо с безумията, които се вършат от "светите" отци тук, на грешната земя...
цитирай
36. cefulesteven - Голяма грешка правят. Много гол...
19.08.2009 20:05
Голяма грешка правят. Много голяма. Църквата се включва в пиара на Мадона, а не бива, не й е работа. Смешни са подобни напъни. Изкуството е свободно, в крайна сметка: изкуството си е грях, но не живеем в средновековието и Господ ни е дал свободната воля, да ни отнема някой възможността да прегрешим, това значи да поема нашата отговорност пред Него. Но там е работата, че никой няма да позволи на някой фарисей да се прави на Торкемада в ХХI век. От цялата работа си печели Мадона, да е жива и здрава, и още успехи да има. Също не съм й фен, но също моята почит към нея. Яд ме е само, че наистина Църквата не й е работа и олеква с подобни поп-психози в които изпада. И не само Източно-православната, но на Католическата вече й свикнахме. То не беше Хари Потър, Шифърът на Леонардо, че и Мадона, много пъти...Друго ми иде на ум, че става така, че и Църквата ни, която би трябвало да си е Вселенска, сега се "глобализира" и в светските маниери започна да имитира католическата.
цитирай
37. ianchefff - стеф,
19.08.2009 20:16
много точно казано.
Поздрави.
цитирай
38. gantree - @ Цефуле
19.08.2009 20:18
cefulesteven написа:
... Изкуството е свободно, в крайна сметка: изкуството си е грях, но не живеем в средновековието и Господ ни е дал свободната воля, да ни отнема някой възможността да прегрешим, това значи да поема нашата отговорност пред Него. Но там е работата, че никой няма да позволи на някой фарисей да се прави на Торкемада в ХХI век.

Браво, Цефуле! Такава "философска" заврътня отдавна не бях чел.
Но се успокой. Точно на теб никой няма да ти отнеме "възможността да прегрешиш", хахах.
цитирай
39. ianchefff - gan,
19.08.2009 20:20
не виждам смисъл от заяждане.
Има ли нещо невярно в текста, който съм написал?
Едно едничко невярно нещо има ли?
цитирай
40. gantree - @ янч
19.08.2009 21:54
ianchefff написа:
не виждам смисъл от заяждане.
Има ли нещо невярно в текста, който съм написал?
Едно едничко невярно нещо има ли?

Не съм се заяждал с теб. Да, има много неверни неща в текста ти, но нямам никакво намерение да разговарям за тях с теб. Казвал съм ти това и преди, по други подобни поводи. Общо взето обидно е. В момента все още размишлявам дали изобщо да не престанем да разговаряме, и идеята ми се струва добра, но все още не съм решил.
цитирай
41. ianchefff - ган,
19.08.2009 22:00
очаквам едно невярно нещо.
цитирай
42. tull - TULL
20.08.2009 09:56
Янчев, вярно е, че свещениците не се сетиха за миг за чалгата, за гигантската пошлост, заливаща страната. А това са духовни прегрешения. Но свещениците са напълно в правото си да протестират срещу отвратителната пошла "Мадона", /виж и само тъпата провокация с избора на това свято Име/. Тази личност е не по-малко гадна от рапърите, чалгаджиите и обратните, навиращи нагло обратността си в лицата на не-обратните. Няма нищо оригинално в скандалността на "Мадона" - да се разкрачва и да позказва интимните си части, да се разхожда гола по улиците, да се увива около кръст, като край пилон в стриптийз бар. Няма нищо оригинално, а е само гнусно, като вонящите неприбрани бунища в България. И като разлагащият се труп на куче, което бавно се топи в лятната жега от дни до спирката ни. Представяш си как мирише кучето, нали? Точно така мирише и "Мадона". Тя се е държала отвратително в Полша на 15 август, когато почти целия елит се е противоставил на концерта и.Тя, разбира се, е тежка бездарница, с едно-две добри парчета за последните 24 години. Освен това е изключително проста комуняга. Но тогава защо е световно известна и милионер? Ами ясно е - тя е може би най-блестящият символ на лошия вкус на хората по целия свят. На простотията, на пошлостта и простащината на стотици милиони тъпаци, които сега живеят в света.
Съжалявам, че се противопоставям на мнението ти, но не съм съгласен.
Поздрави: ОД
цитирай
43. gantree - @ Tull
20.08.2009 10:35
Тц, няма да те разбере Янчо, за съжаление. Освен това идеята тук е пределно, по протестантски простичка - да се клейми БПЦ, и да се назидава правото й на мнение, като й се оспорва мнението като недопустимо. Идеята тук изобщо не е кухата поп-звезда, тя е просто поводът.

Поздрави.
цитирай
44. ianchefff - tull,
20.08.2009 18:03
приемам мнението ти като цяло, с някои резерви, разбира се.
Поздрави и на теб.

gan,
Изобщо не ми се спори с теб.
Все пак очаквам една неистина в моя текст.
цитирай
45. gantree - @ янч
20.08.2009 20:48
ianchefff написа:
gan,
Изобщо не ми се спори с теб.
Все пак очаквам една неистина в моя текст.

Не, нищо не очакваш. Разговорът ни приключи още вчера вечерта, с коментар 41. Мислих си и днес за всичко това, но така или иначе пак се оказа, че нямам какво да ти кажа повече. Все още влизам в темата днес само заради коментара на Tull.
Бъди здрав.
цитирай
46. ianchefff - напротив,
21.08.2009 11:14
очаквам една неистина в текста ми според теб.
Явно имаш навика да решиш кой какво е искал да каже, да си го интерпретираш, както ти харесва и това да е истината според теб. Сякаш не е много гот.
Между другото, днес в Стандарт, мисля, има един текст от един православен свешеник, много добър, много точно казано, според мен. Човекът обясни религиозното и светското по най-ясния на всички начин.
Нямам никакви забележки.
Но ти явно си на друга вълна. Окей.
цитирай
47. gantree - @ Янчев
21.08.2009 12:32
Не, нищо не очакваш, пак ще повторя. Писах ти вече десет пъти, че постингът ти е отвратителен като цяло, за мен. Аз го възприемам така, и ти го казвам открито само защото се познаваме. Ако не се познавахме, вероятно нямаше да кажа такова нещо, както не го казвам на десетките пишещи подобни неща. Да очакваш да коментирам детайлно казаното от теб е безпредметно. Дори и в лични разговори избягвам подобно нещо, и ти знаеш това добре. Ако ти трябва признание, че си казал истината, Истината - това е вече друг въпрос, по който ... не съм аз човека. Виж, Цефуле може да ти свърши идеална работа за това, питай него дали казваш истината.

Нямам навика "да интерпретирам", и след това да решавам какво си искал да кажеш. Тоест, не подменям казаното от теб със свои думи по никакъв начин, вижда се в коментарите ми. За откровеността ти благодаря, не предполагах, че ме подозираш способен на подобно нещо.

За текста от Стандарт, имаш предвид това
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2009-08-21&article=290601
Ти си нямал забележки, но аз явно съм бил на друга вълна? Казваш това за мен, след като малко преди това твърдиш, че не ти, а аз съм интерпретирал думите ти "както ми харесва"? Та аз още дори думица не съм казал по повод думите на този отец. Съвсем отделен е въпросът и че по никакъв начин не съм се изказал против или в подкрепа и на онези пловдивски изцепки, които толкова силно са те притеснили. За казаното от иконома на "Св. Никола Софийски" - нямал си бил забележки, сериозно? :)) Ах, колко мило и колко благородно е това от твоя страна, че си склонен да пощадиш този един от "православните скотове". Връщаш ми част от вярата в протестантската състрадателност и любов към всичко онова, що е останало православно.

Съжалявам, че се поддадох на изкушението да ти отговоря на тазсутрешното заяждане. Ще положа оттук нататък максимални усилия да не се повтаря.

Поздрави.
цитирай
48. ianchefff - kakto винаги
21.08.2009 12:36
порой от думи.
И пак да питам (без да очаквам отговор), къде остана любовта към ближния...
Няма смисъл, благодаря.
цитирай
49. анонимен - Nishto novo...
23.08.2009 00:26
Църквата отрича дори науката, така че нищо чудно и Мадона. За съжаление христианството все по сложно се адаптира към актуалността.
цитирай
50. анонимен - Истинските таланти бягат от поп- културата
29.08.2009 19:58
мнтгмтгт
цитирай
51. анонимен - "Страшно е да попадне човек в ръцете на живия Бог!"
29.08.2009 20:21
Нека си отговорим на въпросите:"Защо певицата Луиз Виктория Чиконе си избра псевдонима на Божията Майка - Света Богородица в неговия западен вариант-
Мадона?" "Не беше ли с цел да оскверни това Свято за всеки християнин име?"
Очевидно да! Защото с цялото си поведение на сцената, в живота, във филмите, в които участвува,
тази "звезда" просто богохулства. Това, че сега излиза на сцената, разпъната на кръст като Господ Иисус Христос само потвърждава, че нейната цел не е само скандалът, но и богохулството.
Реакцията на Светия Синод е правилна и своевременна. Рано или късно Луиз Виктория "ще си го получи". Господ е търпелив и състрадателен, към тези, които се каят , но който се
гаври с Кръста и с името на Божията Майка един ден ще плаче за милост. Нищо, че сега вечноскандалната певица бере лаври и трупа милиони. "Страшно е да попадне човек в ръцете на живия Бог!"- Библията /Евр. 10:31/
Огнян Христов- богослов

цитирай
52. анонимен - Материалното момиче
31.08.2009 19:59
Материалното момиче

Милиони жени по света пеят по- добре от нея, но нямат нито славата, нито парите и. Кое накара света "да полудее" по американката от италиански произход Луиз Виктория Чиконе, по- известна с псевдонима си Мадона? Очевидно, това не бе нейния талант, защото, честно казано, той е доста скромен.
Певицата Мадона е типичен продукт на шоу- бизнеса. А този бизнес разчита на неистовата медийна реклама. Трудно ми е да си спомня период от последния четвърт век, в който името и да не бе забъркано в някакъв скандал. Тези "скандали" бяха добре режисирани /има хора, на които за това им се плаща/ и още по- добре тиражирани в медийното пространство. Новините с етикет "Мадона" бързо обикаляха планетата. Жълтата преса я издигна в култ. Нарекоха я "поп- икона". За нея се правеха филми, издаваха се книги.
Не мога да отмина с безразличие факта, че повечето пиперливи клюки, свързани с името на Луиз Виктория Чиконе бяха със сексуален привкус. Флиртът с първичните човешки инстинкти очевидно е запазена марка за онези, чиито дарби не са достатъчни, за да станат популярни с творческите си изяви.
Но това, което най- много дразни в тази "звезда" е богохулството. То започва със самия избор на творческия псевдоним: Мадона е името на Божията Майка- Света Богородица в неговия западен вариант.
Какво се получава на практика? Жената, избрала това Свято Име за творчески псевдоним участвува в скандали, прави вулгарни жестове на сцената, снима се в неприлични пози, гледа похотливо. И ВСИЧКО ТОВА Е ОБМИСЛЕНО ПРЕДВАРИТЕЛНО ДО ПОСЛЕДНИЯ ДЕТАЙЛ ! Целият сценичен образ, в който доминират еротиката и скандала е в груб контраст с името Мадона. Развратните сцени от
филмите, в които Луиз Виктория участвува, затвърждават това впечатление.
Живеем във време на объркани представи за добро и зло. Много от знаменитостите, които залагат на порока като средство за популярност печелят почитатели по целия свят. Дали някой от феновете на
Мадона се е замислял, че това име представлява подигравка с Божията Майка? Особено, ако певицата, която се е нарекла така, преднамерено и целенасочено изгражда образа на лека жена.
На много от последните концерти Мадона излизаше на сцената разпъната на кръст, подобно на Иисус Христос. Нима това не е гавра със Спасителя ? Нима това не е подигравка с чувствата на милиони християни по света? За кого намеква заглавието на популярната и песен „Като дева”? Тези, които притежават елементарна религиозна култура ще се сетят. Публичното оскверняване на национален флаг също е сред нейните „специалитети”.
Очебийно е нейното /и на хората, които стоят зад нея/ желание да осквернят святото, да се подиграят с добрите нрави, да скандализират по начин, който би засегнал чистите чувства на много хора. Как ви звучат заглавията от нейните албуми „Като молитва” или „Изповеди върху дансинга”, които използуват религиозна лексика, особено, когато вървят редом със заглавия, като „Еротика” и „Bedtime stories”?
Един от най- известните хитове на Мадона беше „Материално момиче”. Мисля, че тази песен изразява истинската същност на певицата. Защото Луиз Виктория Чиконе е поредната „машина за пари”, работеща на пълни обороти. В тази „машина” са вложени много пари и от нея се очакват още повече пари. Кралицата на популярната музика е повече бизнесдама с артистични наклонности, отколкото голяма певица. И това е очевидно за всекиго. Проблемът за нас е друг:
че със своите изяви и с творческия си псевдоним тя петни името на Тази, Която е в сърцето на всеки християнин.
Името на Божията Майка е неизменно свързано с духовността и с нейните неизмерими величини и категории- чистота, святост, съвършенство. То е символ на безпределната християнска любов.
Логично, човек би предположил, че тази, която го е приела като свое име е духовноизвисена личност. Нищо подобно: певицата не само, че е далече от духовността, но с репертоара, сценичното си поведение, с творческия си образ, изграждан от десетилетия, е отрицание на духовността и нейно профаниране.

Огнян Христов- богослов
warrens@abv.bg
p.s.

Справедливостта изисква да отдадем заслужено добра оценка на усилията на Мадона да бъде добра майка, дори да отгледа чужди деца. Някои хуманни послания, които тя отправя от концертния подиум звучат наистина прочувствено. Дано, обаче, те не се окажат поредния и рекламен трик.

цитирай
53. ianchefff - Огняне,
31.08.2009 21:26
търсиш нещо там, където го няма.
Изобщо нямах намерение да ти отговарям, но ще ти кажа само това: днес във вестник "Труд" има една невероятна статия от Евгений Дайнов по въпроса с Мадона.
Ако не те мързи, прочети я, много неща ще ти се изяснят.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ianchefff
Категория: Изкуство
Прочетен: 4626187
Постинги: 597
Коментари: 12004
Гласове: 32649
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031