Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.05.2009 12:20 - Испанската мечта на Иво
Автор: ianchefff Категория: Други   
Прочетен: 10093 Коментари: 59 Гласове:
0

Последна промяна: 18.05.2009 12:21


Фризьорът се отрече от нацупената Родина
в името на усмихнатото си бъдеще
Запознайте се с Иво - енергичен, симпатичен и усмихнат мъж, роден в България. Един от онези млади хора, които се разхождат из улиците на света и не носят видими национални белези. От близо осем години Иво живее в Испания. От малко повече време той знае къде няма да живее. Никога повече. Тия дни България чу най-страшната си присъда от един 28-годишен фризьор, живеещ в Мадрид. Разказът на Иво е зловеща анатема на Родината - на България, която не заслужава да я обичаме по презумпция, просто защото сме се родили на нейната територия.

image
Иво се ражда и израства в София. Завършва фризьорски техникум. Започва работа като фризьор, расте в професията и прави прически на тв водещи, на БГ звезди и по модни ревюта. Успява дори да отвори собствен салон. И въпреки че печели добре, усеща, че от това повече няма накъде. На 22 г. той е реализирал жизнения български максимум. И осъзнава, че това не го устройва и не му е достатъчно.
Емиграцията на Иво не е икономическа. Той заминава, за да намери своето място и независимо че е толкова млад, вече знае, че то не е в България. Заедно със свой приятел от детинството тръгват за Мадрид с 1500 евро в джоба. В Испания го посреща негова стара приятелка. Не отсядат при нея, а си намират квартира. През първите дни се отдават на сиеста - денем и нощем се забавляват. И парите свършват бързо. Започва търсенето на работа. По онова време Иво не знае и дума на испански. Научава изречението "буско трабахо" (търся работа), но не може да разбере какво отговарят хората, към които се обръща, и решава, че навсякъде му отказват. Така и не успява да намери работа сам. Две седмици е принуден да яде хляб и ябълки, които си бере от някакво безпризорно и дружелюбно испанско дърво. След като се налага да напуснат квартирата, старата приятелка ги приютява и им помага да започнат да работят като раздавачи на листовки - изключително популярна дейност сред младите и бедни имигранти. След няколко месеца той попада в испански фризьорски салон. След още година отваря собствен. Със заеми от приятели на 24 г. той стъпва на краката си и реализацията на житейския му проект може да започне.
Иво успява да обясни по най-онагледения начин защо "българин да се наричам", не е никак радостно за него. Последното му прибиране е преди повече от две години. Преди това не си е идвал от три и е завладян от еуфория и очакване. От влизането през Калотина обаче пътят е в ремонт и без обозначения, разбира се. Някак стига до София и се подготвя за парадна обиколка из родния град. Разходката се превръща в парад на жегата, боклука, зловонията, намръщените и стреснати физиономии и блъскащите се хора. Тръгва обратно към "Дружба" и попада на място, което не му е много познато - застроено поле с уж нови, но грозни блокове, попаднали там сякаш от нищото, липсва дори старата социалистическа подреденост. "Дружба" от детството на Иво е изчезнала като в следвоенно положение и на мястото й той намира кална площ без улично осветление. В този момент Иво все още е приповдигнат и заспива с надеждата, че следващият му ден в София ще е по-слънчев. Но се лъже. Следват сблъсъци с мрачния български обслужващ персонал, опознаване на дупките из централните улици и подготовка за голямата депресия. Иво мъдро решава да се затвори в панелката в "Дружба" и прекарва останалите двайсетина дни там. Най-щастливият момент от престоя му е, когато събира багажа си и тръгва обратно към слънчева Испания. Без тъга днес Иво признава, че ако нямаше майка в "Дружба", той никога повече нямаше да пресече българската граница.
Аргументите на Иво са прости, ясни и точни. На него не му е комфортно в собствената му Родина и сред собствените хора. Прави впечатление, че използва две думи много често - описвайки Испания, той непрекъснато говори за спокойствие, а споменавайки България, задължително става дума и за депресия.
Животът в Мадрид обяснява с няколко примера:
1. В испанската столица има 5 милиона автомобила, които се движат нормално, задръствания има само ако е станала злополука.
2. Градският транспорт е винаги навреме - Иво живее на 30 км от мястото, на което работи, и му отнема 40 минути да се придвижи с обществения транспорт и 15 с личния си автомобил, нито повече, нито по-малко.
3. Независимо дали си имигрант, ти се предлага безвъзмездно здравно обслужване, и то на ниво.
4. Заобикалящият те свят ти се усмихва и те приветства. Намираш спокойствие заради уредеността и сигурността, заради липсата на намръщени физиономии.
5. Младите хора излизат да се забавляват и да срещат други млади хора, а в България, за да се покажат и да позират.
6. Медиите показват и добри новини и има кой да иска да ги чуе, види и прочете.
Това са малко железни доводи и примери, които освен всичко останало са и предпоставка за добър живот. И най-хубавият извод е, че живеейки там, човек няма нужда да мисли за битовизми и може да пренасочи енергията си в мисли за себе си, за напред, дори за изкуство.
Пак според Иво най-ярката ни национална черта е темерутщината. Фризьорът признава, че и той не е бил по-различен, докато е живял в София. Искал е да се забавлява и да е весел, но средата не му е позволявала и не му се е получавало. В началото на живота му зад граница негова клиентка испанка му прави забележка, че не може да й казва добър ден с такава сърдита физиономия. И така в Испания Иво научава най-важния си житейски урок - да се усмихва. И днес 28-годишният коафьор иска да живее в мир със себе си и да се чувства добре.
На въпроса дали България го е напуснала, или той я е изоставил, Иво отговори: Никога не сме били заедно! Категоричен е, че срещу никакви пари и облаги не би се върнал. За нищо на света! Защото веднъж познал елементарния комфорт и спокойствието, би бил луд да ги загърби.
Днес майката на Иво продължава да живее в "Дружба". Не го е виждала от три години и  знае, че синът й никога няма да се върне. Но тя и не иска, а дори предпочита да загуби и по-малкия си син в странство само и само той също да се научи да се усмихва.
Ние малко завиждаме на егоистичната смелост на Иво да се отрече от България, да признае, че тя всъщност е една лоша и негрижовна майка, която не заслужава той да инвестира енергията си в нея, не заслужава усмихнатата му физиономия и светлото му бъдеще. Успех, Иво, ти успя да ни убедиш, че не си заслужава да се завърнеш, и искрено ти го пожелаваме!

Надя Теодосиева
Мартин Карбовски
в-к Стандарт





Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. doriana - По В. Пасков, само, че казано така: ...
18.05.2009 12:34
По В.Пасков, само, че казано така: "България - мръсна приказка". И в преносния, и в буквалния смисъл.
Преди около 3-4 години предприех реални действия да насоча моите деца да учат в чужбина, а после да намерят работа там и никога да не се върнат. Първото предприето от мен действие, което и до сега извършвам е да ги убедя в правотата си защо трябва да постъпят така!!!
Излишен коментар е моят, ама карай!
цитирай
2. melsun - Напълно си е прав...
18.05.2009 12:39
Ако и моите деца решат да заминат на някъде няма да ги спра!

А в това изречение се съдържа много:
"И най-хубавият извод е, че живеейки там, човек няма нужда да мисли за битовизми и може да пренасочи енергията си в мисли за себе си, за напред, дори за изкуство."

Тъпо е да тъпчеш на едно място и то не само заради себе си...

И е адски изморително!

Е, тая все още някакви надежди...за тук...И съм си тук...не мисля да заминавам! Но това си е моят избор...въпреки...

цитирай
3. анонимен - Интересен пост ...
18.05.2009 12:49
Само точка №2 ме съмнява малко . Ако изминава 30 км за 15 мин. това означава ,че се движи из Мадрид със средна скорост 120 км/час !
Мартин Карбовски ми е интересен , но мисля че често прекалява с това да провокира . Сякаш изпитва някаква наслада да го прави ...
Мисля ,че не е толкова лесно да се отрече човек от родината си и да я забрави . Аз лично не можах .
Поздрави!
цитирай
4. gantree - @ янч
18.05.2009 13:13
Мислех, че ти си го описал, и слава Богу, прочетох, че не си ти, а е Карбовски. На него нямам какво да му казвам. Кажи му "Карбовски" и не го обиждай повече. А на тоя чичо Минчо коафьора мога само да му съчувствам. Между другото, именно в Испания, всред west-готите в началото на VIII век се появява понятието "ренегат" в смисъла, в който го познаваме днес - така са започнали да наричат онези west-готи, които приемат исляма след завладяването на полуострова от маврите. Не че нещо, ами просто и на тях така им е станало по-добре.

Поздрави, и успешна седмица.
цитирай
5. ianchefff - дор,
18.05.2009 13:29
не е излишен, споко.:)))
цитирай
6. ianchefff - мел
18.05.2009 13:31
и аз тая надежди, ама виж какво става, глупост след глупост, простотия след простотия.
цитирай
7. ianchefff - сар,
18.05.2009 13:33
не издребнявай.
И аз не можах, поради други причини, ама карай...
цитирай
8. ianchefff - ган,
18.05.2009 13:35
Карбовски е принципно много дразнещ.
В случая обаче е разказал просто 1 човвешка история.
Аз пък му казвам евалла на т.нар. от теб чичо Минчо коафьора.
Намерил си е мястото пича, т'ва е.
И всякакви приказки за вест готи и там каквито са, са излишни.
Хората не могат да бъдат еднакви, както ви се иска на вас... :))))))))))))))
цитирай
9. julllinkata - Случва се:)
18.05.2009 14:53
Но всеки сам си определя мястото. "ЗА" съм просто изказаните човешки истории, "ПРОТИВ" налагането на шаблони;) В случая - не знам защо хората приемат всичко лично. Това наистина е просто история:)
Янч, хубав пост:)
цитирай
10. viovioi - Всички нашминкани шпендели да ловят гората.
18.05.2009 14:55
Това не е емигрант. Истинския емегрант, който е успял и е намерил своето място под слънцето се държи по достойно. Какво има да оплюва родната действителност? Ти Янчев бил ли си в испания. Да ти заговори някой мучачо дето не си е мил зъбите 3 години и не се е къпал 2 ? Иначе парафюмиран. Много мръсна нация особено каталунците. Друг пример, по можеше да хване декиш, но точно Спайн, айде моля Ви се???!!
цитирай
11. ianchefff - дъжул,
18.05.2009 15:13
заслугата за този пост не е моя.
:)))
цитирай
12. benra - гледах го аз,
18.05.2009 15:13
даже така ме размисли това момче, че драснах един-два-три реда - http://benra.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/05/11/bylgariia-tova-sa-namryshtenite-hora.333223.
НАй-важното за момчето -намерило себе си,мястото и начина. Ве ме подразни откровеността му,защото за да оправим несъвършенствата си първо трябва да ги видим, да признаем,че ги имаме.
цитирай
13. ianchefff - жио,
18.05.2009 15:15
не съм бил в Испания.
Въпросът не е в това чисти ли са, мръсни ли са, а е в това, че този пич се чувства добре там, а не тук.
Т'ва е.
цитирай
14. ianchefff - бен,
18.05.2009 15:27
точно така.
цитирай
15. gantree - @ янч
18.05.2009 16:20
Ти може и машаллах да му кажеш на чичо Минчо, но това по никакъв начин не прави от историята му пример, който трябва да бъде описван на другите. Не съм сигурен, че си е "намерил мястото", като го чета това. Звучи адски и нещастно, а не както ти си го представяш, неясно защо.
цитирай
16. benra - момчето звучеше
18.05.2009 16:40
съвсем доволно от живота, който води.И никак ама никак нещастно.
цитирай
17. ianchefff - gan,
18.05.2009 17:02
"нещастно"???
Това пък откъде го измисли???
Дори да допуснем, че точно този е звучал така и че не си е намерил мястото, има 10-ки други подобни съдби, които със сигурност не звучат нещастно.
Не мога да разбера какво искаш всъщност...
цитирай
18. ianchefff - бен,
18.05.2009 17:04
именно!!!
цитирай
19. gantree - @ benra
18.05.2009 17:04
Имаш предвид, че си слушала предаването, и чичо Минчо ти е звучал весело и доволно, така ли? Това, което казва обаче звучи адски и нещастно, мога и няколко цитата да ти извадя от по-горе, ако беше важно за мен да разбереш какво казвам, какво имам предвид. Познавам лично такива "щастливци", като него. Такива "доволни" като него рано или късно започват да плачат нощем. Съвсем пък настрана оставям долнопробното комунистко изказване за "лошата и негрижовна майка" България на финала на този текст, хахах.

Поздрави.
цитирай
20. gantree - @ янч
18.05.2009 17:06
Прочети го пак. Ти си умен мъж, и вярвам, че можеш да го разбереш. :))
цитирай
21. ianchefff - тц.
18.05.2009 17:15
Четох го няколко пъти.
цитирай
22. zaro - За Минчо, Испания и темерутщината
18.05.2009 19:06
Човечеството мисли в опозиции- светло- тъмно, добро- лошо, нагоре- надолу и т.н... механизъм на оцеляването, останал от времето на пещерите. Някога много полезен, но в наши дни просто неадекватен. И това, че на Минчо му е сега добре в Испания автоматически се възприема като 'трябва да му е зле в България"...
Не съм гледал Минчо, нито знам кой е писал този текст за него, но ще е любопитно да поговоря и с двамата... Познавам доста такива като Минчо и причините за тяхното отношение към "Родина-Майка" са повече от комплексни.(Нямам никакво време да ги нищя тук.) Накратко- знам от свой собствен опит, че моментите на щастие нямат нищо общо с това къде си, а по-скоро с това дали имаш шъзмовност да РЕАЛИЗИРАШ себе си, потенциала, с който разполагаш. А да злословиш родината си е едно от най-грозните занимания. Никой наистина уважаващ себе си човек не го прави, независимо от каква националност е.

Захари
п.с. За "темерутщината" съм абсолютно съгласен:) Отвратителна 'чърта'... Но се лекува:)
цитирай
23. ianchefff - заро,
18.05.2009 21:07
добре казано,
поздрави.
цитирай
24. flyco - =
18.05.2009 23:47
Де е "Я кажи ми облаче ле бяло", де е Иво! Има нещо много сбъркано в България.
цитирай
25. didim - не съм гледала Карбовски
19.05.2009 06:04
чета тази сутрин и доста полярни мисли се въртят в главата ми.... И аз имам деца и аз понякога съм им казвала да се махат от тук.... Но мисля, че не всеки може да го направи. Това, че някой се чувства добре някъде, не е автоматично валидно, че и другите ще се чувстват така.
Навремето съм била на студентска бригада в Одеса - ами просто за 1 месец изпитах такава носталгия, че още я помня.
Поздрави!
цитирай
26. raylight - Много елементарно
19.05.2009 08:51
и ирационално мислене - родината ти е виновна за неприветливите хора в нея. Родината не може да носи отговорност, защото не е физически субект, тук не говорим за правна, а за истинска отговорност. Можеш да виниш определени хора за определени дела, но да плюеш на цялата страна е опростенческо и просташко.
цитирай
27. tili - Случайно го гледах и аз.
19.05.2009 10:15
Момчето е право за себе си. Така е - България е лошо място за живеене и става все по-зле. Но какво ще кажете за издевателствата на мазния Карбовски върху майката! Е, за такива е добра родината ни - да градят самочувствие на нещастието на безпомощните.Дал ни е Господ хубава територия, но какво правим с нея? Вече пристигнаха първите 20 тайландски работници в Радомир. Дали не идва време за по-добри стопани?
цитирай
28. ianchefff - разбира се, че не Родината
19.05.2009 10:17
е виновна, а хората в нея.
цитирай
29. ianchefff - т.е.
19.05.2009 10:19
хубава е Родината, ама има доста кофти хора в нея.
Често ми се случва като съм усмихнат и да се чудят защо е така?
1. Пиян съм.
2. Надрусан съм.
3. Инфантилен съм.
4. Не съм в час.

А то е просто защото ми е гот и се чувствам добре.
Ама ходи обЕснявай на идиоти...
цитирай
30. flyco - Re: 29.
19.05.2009 10:27
Значи можеш да се чувстваш нормално в ненормална обстановка, а Иво не може... и много други не могат.
цитирай
31. ianchefff - fly,
19.05.2009 10:37
значи да.
:)
цитирай
32. sis - аз не ръкопляскам на подобни изказвания!
19.05.2009 10:41
а се усмихвам на света :):):):)
цитирай
33. ianchefff - sis,
19.05.2009 10:47
така е най-добре!!!
:)))))))))
цитирай
34. flyco - Re: 31.
19.05.2009 11:53
Ето за това ти се получават историите! Пък на други не им се получават.
цитирай
35. luben - Тези неща
19.05.2009 12:04
са така, но преди 120 години българите, които са отивали в чужбина да се учат са се връщали обратно тук, въпреки че тук е било и мръсно, и неуредено и какво ли още не в сравнение с Мюнхен, Женева или Париж. Даже разликата тогава е била по-голяма от колкото сега. Но тези неща не са понятни за Карбовски и немуподобните. Редно е да се критикуват недъзите и проблемите на страната, но да се издига в култ плюене и негативизъм е някаква перверзия. Вярно - по Карбовски, който макар и с оргинални на моменти виждания/находки не може да надскочи тесногръдата си злобничка и негативистична природа. Иначе може и да е генетичен проблем. Примерно. Както и да е - радвам се, че на края видях автора, щото преди това си мислех, че това е янч :)
цитирай
36. ianchefff - фли,
19.05.2009 12:12
ами да. Примерно.
:))
цитирай
37. ianchefff - любене,
19.05.2009 12:13
трудно бих написал нещо такова, не че не мога.:))
Просто го постнах като тема за размисъл и разговор.
Всеки да си направи сам изводите.
:)))
цитирай
38. анонимен - Аз пък Карбовски го гледам винаги, когато мога...
19.05.2009 12:38
И ми се струва, че всеки заел се с подобни послания, не може да пише или говори с родно фалшиво Умиление за анорексията, например, съсипваща стотици млади животи у нас или "циганизацията" на българското село, довело до не един и двама разплакани български старци... Може да е поръчков журналист, може да е всякакъв, но показва и реалността такава, каквато е, и от която никой не е застрахован, че няма да бъде пометен, не дай си Боже! Не си автор, Ян, но си сложил наистина пост, заслужаващ нашите размисли по всички тези въпроси, които поставя Карбовски, благодаря за което!:)
цитирай
39. gantree - :))))))
19.05.2009 13:10
"...
- Каква се чувстваш - повече българка или повече американка?
- Американка, защото там е минала по-голямата част от живота ми. Когато съм в България обаче, се чувствам българка и се радвам и гордея, че съм такава. В Щатите на всички им е интересно и се вълнуват, че съм българка, и това ми дава много самочувствие. Обяснявам, че това е много красива страна и че хората са много хубави и красиви.
...
- Какво е чувството България да се сети за теб, след като ти сама си постигнала този голям успех, а преди това никой да не е знаел за теб в родната ти страна?
- Интересно ми е. Радвам се, че има такъв интерес от това, че съм българка и че съм направила нещо от такава величина в Щатите. И е много хубаво, че българите ми се радват."

***

Горното е цитат от днешно интервю в един вестник, с госпожицата "Четвърто място" на отминалия конкурс за "Мис Америка". Та, тази готина мацка едва ли някога ще бъде интервюирана от Карбовски, просто защото не върши работа за неговия основен журналистически специалитет - долнопробните му комунистки внушения на тема "мИла рОдино". Дай му на Карбовски да интервюира наркомани, цигани, малолетни проститутки и селяндури от най-забитите кътчета на рОдината, и не го търсИ за друго. По-добре изтръпнал и неадекватен фризьор-емигрант, отколкото готина сладка мацка като Лаура Чуканов. Цялото интервю с нея е тук:
http://tinyurl.com/ouspp4

Здрасти, Янчев. Горното го писах не точно към теб адресирано. Ти какво мислиш по тоя въпрос, ще ли Карбовски някога да интервюира "Мис Америка" номер четири, или ще си остане да се мотае само из калта, както е и с този безсмислен и обидно елементарен Санчо Панса от "Дружба"?

:))
цитирай
40. ianchefff - жисх,
19.05.2009 13:14
моля, пак заповядай.
:)))
цитирай
41. ianchefff - ган,
19.05.2009 13:20
не виждам причина да не я интервюира.
Да, той интервюира предимно описаните от теб, но нали не искаш всеки журналист да интервюира всеки възможен интервюиран?:)))
Какво още да кажа...
Родината нацупена ли е? Т.е. хората в нея? Да, повечето са нацупени. Преди малко излизах с 1 колега и се забавлявахме и ни беше весело и се усмихвахме на хората. Питаш ме за резлутата ли? Поне 2/3 от тях ни гледаха злобно. в най-добрия случай мълчаливо и мрачно.
Така че, това е положението.
Да не мислиш, че аз не искам родината ми да е такава, каквато я представя Лаура? иска ми се, ама в повечето случаи всичко е като описаното от т.нар. от теб коафьор Минчо. С нищо не заслужил това определение, просто 1 човек, търсещ себе си в глобалното село. За щастие, намерил се. Да, след време може да изпита и носталгия, всичко е възможно. Ще видим. Като изпита носталгия, па ще вземе да се върне, това е.
цитирай
42. анонимен - Ган, привет, ама чакай малко, не бъркаш ли в контингента?
19.05.2009 13:35
Ми тя и Михнева няма шанс :(
То си има за тази работа други, Христинчето Патрашкова, Никито Кънчев ако щеш, Венетчето, Славата и куп други, да не ги изброявам...Пречи ли нещо да гледаме и тях?! Не са ли важни поуките, в крайна сметка, защото хората са най-различни, както и мотивите им да са навън, така и постигнатите реализации...
цитирай
43. gantree - :)))
19.05.2009 13:46
Аз ли криво пиша, ти ли криво ме четеш, не знам.
Да твърдиш, че българите са мълчаливи, злобно гледащи и мрачни е просто една много дебела лъжа. И да твърдиш, че България ти е майка, "лоша и негрижовна" - това не знам какво е, не знам как по-цветно да го опиша. На теб България майка ли ти е?
цитирай
44. gantree - @ vishnichka
19.05.2009 13:58
Не са ли важни поуките - е добре, каква може да ти е поуката от разговор с един толкова силно депресиран чичо Минчо като този? Каква може да ти е поуката от интервю с наркоман или с малолетна проститутка? Какво можеш да се поучиш от тази измет? На какво може да те научи един забит и пълен невежа за света селяндур от онзи любим на Карбовски специален вид? Да, различни са, безспорно, и аз сега какво трябва да направя, да си вадя поука от лесно оборимите бръщолевеници и обобщения "за българите" на някаква си изпаднала отрепка? Как ли пък не! :)
цитирай
45. ianchefff - gan,
19.05.2009 14:12
не, не е никаква лъжа, сорка.
Твърдя, че голяма част от българите са злобни, мързеливи, миризливи, лошо гледащи, мрачни и депресирани субекти. Да, твърдя го.
И не виждам от каква позиция разясняваш за това откъде човек може да си извлича поука?
Ако за теб поуки се извличат само от Библията и от писанията на още 1, 2-ма, за много други хора поуки се извличат от къде ли не.


цитирай
46. ianchefff - и ще нещо,
19.05.2009 14:21
конкретно, от наркоман и проститутка можеш да извлечеш далеч повече поуки за живота от някой префърцунен замазан и зализан "интелектуалец", забита интелектуалка или обикновени сноби.
Мерси.
цитирай
47. анонимен - Сега, извинявам се за мрачния си коментар!
19.05.2009 15:38
Ган, в детайлите е анализа за всяко нещо! Такива "репортажи" за отрепките, както ги наричаш, са индикатор за ситуацията, в която живеят децата ни. Докато не решим друго! Не си ли чувал за хора, които хвърлят „кофи” със спринцовки от междустълбията си?! Ако не виждаме, чуваме и четем какво се случва около нас, не признаваме силата на агресията дори, най-вероятно и поради липса на качествени специалисти, много от които също намериха пътя си... няма да можем да оцелеем, нито да помогнем на близките си. И дълго ще има да се чудим как така аджеба едно, минавало за нормално дете 17-18 годишно, с изрядно поведение в училище и отлични междусъседски отношения, изведнъж ??? го обзема лудост, убива, разфасова като най-опитен касапин, разпределя в чувалчета, изхвърля своя другар??? Когато се случи, пораженията са огромни, не само върху него, а и върху всички, с които е контактувал...Разбира се, че трябва да не приемаме пораженческото мислене на обречените, но няма как да отминем това.Според последните статистики, всеки четвърти българин е с психични проблеми, а пет % с много тежки заболявания. Ако ти се усъмниш за някой дали е такъв, няма единен регистър, за да го установиш със сигурност. Какво би направил тогава, оставям сам да си решиш... Аз искам да съм готова!
Иначе, също обичам качествените неща, позитивизма на вярата, красотата, добрите постижения на сънародниците ни, но трябва да знаем и другото, от което са част и наркоманията, и проституцията!:)
цитирай
48. flyco - ...
19.05.2009 16:18
Карбовски изкарва заплата, той това работи, не успее ли да провокира, а следователно да предизвика интерес може да остане и без заплатка. Е, може да интервюира и "мис Америка четири", но вероятно няма да го направи поради най-обикновени причини. Не стреляйте по пианиста!
цитирай
49. gantree - @
19.05.2009 16:21
Вие сте луди :))))
Твърдиш, брат ми Робърт, че голяма част от българите са едикаквиси при положение, че колкото и да се повдигаш нависоко, пак няма да успееш през късия си живот да опознаеш или дори само да видиш повече от осем-десет хиляди души българи, казано като бройка на око. Колко българи познаваш, та въз основа на това да изкажеш подобно твърдение? Пет хиляди, десет, двайсет хиляди, колко? Петдесет хиляди? Осем милиона осместотин осемдесет и осем хиляди? На какво отгоре обобщаваш така свободно?

Не виждаш от каква позиция разяснявам за това откъде човек може да си извлича поука, и ме хлъзваш по посока на религиозните ми чувства, благодаря. Много е простичко това откъде човек може да си извлича поука - от успели хора, например. От интервюта с хора постигнали нещо, благодарение на усилията, на образованието и знанията си, и на труда си. От разговори с такива хора можеш да извлечеш поука. От разговори с долнопробната измет, провалена в едва ли не всяко отношение, не можеш да извлечеш поука. На какво може да те научи един провален човек, като тези, от любимия на Карбовски специалитет? Каква поука може да ти даде една малолетна проститутка или един наркоман, или един фризьор, комуто в обикновения комфорт са заврени очите?


@ vishnichka
Принципно си права за тия неща, които споменаваш. От тях не можем да се поучим, надявам се не твърдиш обратното.

Поздрави.
цитирай
50. ianchefff - дори
19.05.2009 16:25
1 ред няма да напиша в отговор.
Просто няма смисъл.
Живей си в своя измислен свят на принцеси, принцове и успели хора, нас обикновените ни остави.
цитирай
51. gantree - мхм
19.05.2009 16:36
Не ми е измислен света, обаче. Напълно си е реален света, в който живея, ти познаваш една мъничка част от него, и си мисля, че са ни близки световете. Не съм предполагал, че можеш да седнеш да си извличаш поуки от такива утайки, според които всички българи на света са виновни за дълбоката канавка, в която те самите са изпаднали.

Ако искаш пиши, в отговор. Ако не искаш, недей.
Аз не съм споменавал нищо от своя страна за религиозните ти чувства.
цитирай
52. анонимен - Привет, момчета!
20.05.2009 10:43
Ган, благодаря, приемам с резерви мнението ти, дискусиите тук и с вас винаги са приятни и поучителни!;)
Виж, даже и ТЕ го правят:
http://news.ibox.bg/news/id_1995037527

Хубав ден и добро настроение за всички!:)))))
цитирай
53. gantree - :)))
20.05.2009 11:52
Няма защо :)) да ми благодариш, и, разбира се, че трябва с резерви да ми приемаш мненията, а не като чистата истина. Линкът ти за маймуните леко ме метна в размисли, и ми хрумна каква би била единствената полза от разговори с такива хора, като любимците на Карбовски. Имайки предвид онзи шаблон, че "само глупаците се учат от собствените си грешки, а умните се учат от грешките на другите" стигам до единственото полезно заключение - Карбовски интервюира цялата тази измет с единствената идея да каже нещо от типа "не правете като тях", или нещо подобно. Може би именно заради това Янчев толкова го харесва, докато аз лично се натоварвам с презрение към поучителност от такъв тип.
цитирай
54. eien - Гантрий, а ако един ден Вашето дете реши твърдо, без да го интересува мнението на баща му, че иска
21.05.2009 04:46
да замине не другаде, а тъкмо в Испания и....там да се установи...по изброените от автора и опонентите Ви причини, и то ли ще е за Вас, цитирам Ви: ИЗМЕТ, ДЕПРЕСИРАН ЧИЧО /може и ЛЕЛЯ/, УТАЙКА и т.н.
Как можете да твърдите: България била грижовна?
За кого обаче, за какъв процент от хората?
Силни думи, обиди и безпочвени твърдения са "аргументите" Ви /вярно е, че зависи от коя страна сте, на прецаканите или на прецакващите/. Не се изживявайте да раздавете правосъдие. Оставете това на Господ. Всекиму е определил пътя. И Вашия, и моя, и на този младеж. Който е извървял по-голяма част от Пътя, носи по-голяма отговорност. Какво лошо има този млад човек да извърви Пътя си, както е намерил и преценил за добре. Отговорността си е негова.
И един ден може да прецени, че тази "крачка" е била правилната, както след близо 30 години, моят по-голям брат, напускайки страната нелегално, носейки бремето на безпочвеното "предател на Родината" /и ние пък също - т. нар. "близки на невъзвращенец"/, твърди, че това е била най-вярната му крачка в живота. И го живя и живее достойно. Сега е един сериозно уважаван възрастен човек. Помогнал и помага на дела. Тихо и ненатрапчиво. Без да се пали, засяга и обижда. Защо ли?
цитирай
55. ianchefff - драга eien,
21.05.2009 09:49
за някои хора всичко различно от тяхното мнение граничи с изметщина, утайщина и депресарщина.
Това си е чиста проба комунизъм.
Т.е. всяка идея различна от партийната е грешна.
Както и обратното: всяка крива линия успоредна на генералната линия на партията кърмилница е права.
аааахахахааххааааааааааааа:)))))))))))))
цитирай
56. gantree - @
21.05.2009 10:11
@ eien
Всеки сам си определя пътя, Ейен. За това сме дарени със свободна воля, с волята да избираме. Нищо не Ви е "определил" Бог, много тежко се заблуждавате в това отношение. Вие сте тази, която определяте пътя си, както всеки един от нас.

Не виждам някъде да съм твърдял, че "България е грижовна". Не приемам да се твърди и обратното. Вероятно за разлика от Вас и въпросната отрепка, герой на този "очерк" аз нямам нужда "България" да се грижи, или да не се грижи за мен, благодаря. Предпочитам и мога сам да се грижа за себе си.


@ ianchefff
Кое е "чиста проба комунизъм", Янчев? Това, да имаш свое собствено мнение и да не си съгласен с онези мнения, които не споделяш, това ли е "чистата проба комунизъм"? Ако имаш нещо да ми кажеш по тоя въпрос, кажи ми го директно, вместо да ползваш евфемизми от типа "някои хора".

Поздрави.
цитирай
57. doriana - 56. gantree
21.05.2009 14:14
Действителността наистина е ужасяваща в ТАЗИ страна!
Няма гражданин на държавата, който да е заслепен от някакви овехтели патриотични чувства. Може би единствено гражданите, които са я напуснали и са се обрекли на емигрантство.
Въобще не разбирам истерията под този постинг!
Това е даденост и коментарите нищо няма да променят!

цитирай
58. doriana - Позволявам си да направя препратка ...
21.05.2009 14:16
Позволявам си да направя препратка оттук към собствения си блог, където разсъждаваме върху стандартите на медиите, медийната политика и правата на гражданите, ежедневно нарушавани от медиите (включително и от Карбовски!)
И после ми обяснявайте колко прекрасна България Е....!
Ето тук:
http://doriana.blog.bg/novini/2009/05/21/mediite-kanibali-ili-primerni-partniori-v-zakrilata-na-decat.337522
цитирай
59. flyco - ?!?
21.05.2009 23:43
Не си позволявам да направя препратка и гледам умно. Това janchefff дето го викаш не е комунизъм, а болшевизъм, ама тук болшевики няма.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ianchefff
Категория: Изкуство
Прочетен: 4627188
Постинги: 597
Коментари: 12004
Гласове: 32649
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031