Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
27.02.2009 14:04 -
Дис ис май кънтри 13
Автор: ianchefff
Категория: Други
Прочетен: 29334 Коментари: 60 Гласове:
Последна промяна: 27.02.2009 14:51
Прочетен: 29334 Коментари: 60 Гласове:
1
Последна промяна: 27.02.2009 14:51
Имаме значи тетрадка по български език за 1-ви клас.
Издателството е "Просвета".
Тя е помагало на децата да научат азбуката, да се научат да пишат правилно и т.н.
Според издателство "Просвета" думата "щъркел" се пише със 7 букви.
Т.е. би трябвало да се изписва като штъркел.
А думичката "юзда" пък според "Просвета"-джиите
се изписва с 5 букви...
А пък "ягода" трябва да си има цели 6 буквички.
Пак според мъдреците от издателство "Просвета".
Та, това е нивото на началното образование в клетата ни държавица.
Член на Европейския съюз, в която няма корупция, всичко е наред, пенсионерите хойкат всяка година на безплатни морета,
а народът е щастлив до безобразие.
какви глупости!!! Ужас!
цитирайсмятам аз, ама все не излиза.
:)))
цитирай:)))
Иде ми да викна като шопа "Те такова животно нема!"
Ужас и безумие. Горките деца...
цитирайУжас и безумие. Горките деца...
Те щото ги учат-недоучват, че в буквичката "щ" има 2 звука, както и в "я" и в "ю". Ама децата нещо не го схващат това...
Янчииииииии, приложенията-снимки нещо не ги виждам!!!!
цитирайЯнчииииииии, приложенията-снимки нещо не ги виждам!!!!
Истина е за съжаление.
цитирайзащо не ги виждаш...
цитирай
7.
анонимен -
Тц,
27.02.2009 14:16
27.02.2009 14:16
не се вижда...за да коментирам!:)
цитирай
8.
nikita6864 -
янч, и на мен ми седят с червено кръстче фотосите...
27.02.2009 14:16
27.02.2009 14:16
И при мен липсват фотоси?!
цитирайА кой даде зелника?
цитирайна мен пък не ми излизат картинките..
цитирайИ тука не се вижда...ама ебаси и просветата!
цитирайПростете, ама и аз не ги виждам. А съм млада и зрението ми е добро! :)
цитирайда се включа в групата на невиждащите картинките :)
цитирайТа това си е бомба със закъснител срещу самата идея за грамотност и ерудираност!
Преставете си учебник от 1000 страници със същата честота на грешките: ще го ползва ли някой: ами, ако всички книги са такива?
Винаги ми е било чудно как американците правят учебници и справочници от хиляди страници без нито една грешка... Гнил капитализъм - по-скоро у нас ще се върне комунизмът, отколкото капитализмът да рухне - нещастни бълнувания на неадекватни същества.
цитирайПреставете си учебник от 1000 страници със същата честота на грешките: ще го ползва ли някой: ами, ако всички книги са такива?
Винаги ми е било чудно как американците правят учебници и справочници от хиляди страници без нито една грешка... Гнил капитализъм - по-скоро у нас ще се върне комунизмът, отколкото капитализмът да рухне - нещастни бълнувания на неадекватни същества.
на 1-вата половина възмутени:
Проблемът е отсранен.
Виновните са наказани.
цитирайПроблемът е отсранен.
Виновните са наказани.
и на втората половина възмутени:
И на вас да кажа, че
проблемът е отсранен
и виновните са наказани.
:)))
цитирайИ на вас да кажа, че
проблемът е отсранен
и виновните са наказани.
:)))
Кой малоумник е взел пари за направата на това "чудо"?
vmir спомни си стария виц - "как хорошо пахнет"
цитирайvmir спомни си стария виц - "как хорошо пахнет"
без претенции да учат други... Тук само немея... И да си призная, чувствам се лично и неудържимо повлечен от тази невиждана мърлявщина, без да намирам сили да я надмогна... Жална ни майка с така мърляво обучени от началото бъдещи строители на родината, побиват ме тръпки на ужас...
цитираймисля ( макар че отдавна децата бяха в първи клас) че тези квадратчета са заради звуците.
и все пак не съм сигурна.
най добре е да се попита някоя начална учителка ако има в блога ( не че няма де, но аз сега не се сещам кого да питаме )
ако е действително за буквите е просто идиотщина
цитирайи все пак не съм сигурна.
най добре е да се попита някоя начална учителка ако има в блога ( не че няма де, но аз сега не се сещам кого да питаме )
ако е действително за буквите е просто идиотщина
детето е в 1-ви клас, сега се учат да пишат и според майка му не става въпрос за звуци, а за букви.
Така ми каза тя.
цитирайТака ми каза тя.
не знам, моя, малкия съм се заел да го ограмотя преди да тръгне на училище. щото не разчитам там да научи нещо полезно....
цитирайтака е по-добре, отколкото да чакаш от училището нещо.
цитирайи едва тогава буквите- сигурна съм в това.
я питай майката ходи ли на родителски срещи, защото ми се струва че още пазя един тефтер :)) с информация за родители на първокласници
цитирайя питай майката ходи ли на родителски срещи, защото ми се струва че още пазя един тефтер :)) с информация за родители на първокласници
ходи ли, ама ти си провери тефтерите...
:)
цитирай:)
Знам, Янч. Нали почти под джамовете имаме училище. Трагедия, брат!!!
цитирайтрагедия.
Но какво да се прави...
:))
цитирайНо какво да се прави...
:))
За звуковете, съставящи думата, става въпрос. И моите много отдавна бяха в първи клас, но и те минаха по тази система да им объркат тотално представата за правопис, въвеждайки едновременно фонетична транскрипция и правилно изписване на думата:
К'во да ги пра'йш освен да станат професори още в първи клас:))
цитирайК'во да ги пра'йш освен да станат професори още в първи клас:))
в крайна сметка излиза, че е тъпня цялата работа.
цитирайбеше почти разревано.
Както и да е.
цитирайКакто и да е.
не би да имат предвид звуковете???Не мога да разбера какво е упражнението...
цитирайче образованието е тотално гола вода е тотално гола вода-спор няма!
цитирайне направят кутийки и за фонетика и за правопис?
Едни под други. И хем ще ги учим да сравняват и да съпоставят.
Тъй де!
цитирайЕдни под други. И хем ще ги учим да сравняват и да съпоставят.
Тъй де!
не снимах в супермаркета пилешките кремвирши, в съдържанието на които пишеше "свинско месо, телешко месо, сол, подправки и т.н...." (нямаше никъде пиле). Беше много забавно!
цитирайок, но не ме кефи.
:)
цитирай:)
малко късно се включвам.. но това е заради звуците ... щ = ш+т... малкия ми братвчед като беше първолак... пак така беше .. но по този начин само объркват децата....
цитирайкато синьото квадратче трябва да е за съгласни,а червеното за гласни.... хехе...разконспирирах го :)
цитирайи сега като прочетох коментарите преди моите... ми те всички са о разконспирирали преди мен :( страдам...
цитирайза объркване иде реч.
Но както стана ясно, те са по-умни от нас.
:)))
цитирайНо както стана ясно, те са по-умни от нас.
:)))
съгласен.
не смятам да предлагам на МОН каквото и да е.
Видях какво се случи с детето пред мен.
Това ми е достатъчно за нивото на образованието.
цитирайне смятам да предлагам на МОН каквото и да е.
Видях какво се случи с детето пред мен.
Това ми е достатъчно за нивото на образованието.
по-спокойно.
"Така е", е отговор, който винаги ме е забавлявал.
Това е така, защото е така. Много добре.
Просто майка му, а и други майки (според нея) мислят, че не е това моментът да се омесват звуци и букви.
На мен лично ми е все тая.
И никой не те напада теб, няма смисъл.
цитирай"Така е", е отговор, който винаги ме е забавлявал.
Това е така, защото е така. Много добре.
Просто майка му, а и други майки (според нея) мислят, че не е това моментът да се омесват звуци и букви.
На мен лично ми е все тая.
И никой не те напада теб, няма смисъл.
за какво трябва да те нападат.
казах това което е преди всички тук , а да видя някой да ме напада?
цитирайказах това което е преди всички тук , а да видя някой да ме напада?
ЦРУ?
ФБР?
ДАНС?
:)
цитирайФБР?
ДАНС?
:)
Тебе пък кога съм нападал?
А и по принцип "нападал" е доста силна думичка...
:)))
цитирайА и по принцип "нападал" е доста силна думичка...
:)))
Днес децата първо правят звуков анализ на думите. Започват още в предучилищна. Тези квадратчета са за отбелязване на звуковете, със синьо се отбелязват - съгласните, а с червено - гласните. С буквата Щ се отбелязват два звука - Ш и Т като и двата са съгласни, затова първите две квадратчета на думата щъркел са оцветени в синьо. С буквата Ю се отбелязват звуковете Й и У, а с буквата Я - Й+А, които са съответно съгласен (Й) и гласен, т.е синьо и червено квадратче в началото на думите юзда и ягода. Грешка няма. Това е днешната система за преподаване, която цели първо да развие слуха на децата, за да могат да разграничават слухово гласните от съгласните и броя на звуковете, който често е различен от броя на буквите и след това по-правилно да усвоят правописа. Още в началото се прави разграничение между звук и буква, между гласни звукове и съгласни. Като например се учат и звуковете ДЗ и ДЖ , които са един звук, а графично се отбелязват с две букви или говори се за буквосъчетание ДЗ и ДЖ.
Надявам се да съм помогнала. В момента точно преподавам в 1 клас, но по учебниците на Булвест 2000, в които също има такива "квадратчета" за звуков анализ на думички.
цитирайНадявам се да съм помогнала. В момента точно преподавам в 1 клас, но по учебниците на Булвест 2000, в които също има такива "квадратчета" за звуков анализ на думички.
И аз да се намеся като начален учител. Прочетох всички коментари. Точно това е - да се научат децата да правят разлика мужду буква и звук и че някои букви са съставени от два звука. Повярвайте ми, децата бързо научават това. Все пак двузвучните букви са съвсем малко. Още нещо да добавя - гласните в българския език са 6, а не 7. В упражнението обаче може да настъпи объркване, защото тук децата трябва да напишат звуковете, а както знаем звуковете се изговарят, пишат се букви. Затова и някои деца вместо да напишат "щ" пишат "ш" и "т".
цитирайна българското образование, фундаментът липсва - няма цели, няма система, няма кадри, няма визия, няма ако щете КЕФ в обучението - че кой обича скучните неща?
цитирайТова помагало си е три в едно. Значи в квадратчетата пишем звуци и звуците си имат места. Който не схване ще си пише звуците чак до 12 клас. Червените са гласни, но могат да бъдат двузвукови освен това. И накрая има и една по-дълга чертичка която разделя думата на срички.
Я колко неща научаваме само в един урок. Аз тия работи ги учих през целия втори срок на първи клас. А през първия учих за звуците. Та можело значи "матрияла" за една година, който аз съм изучавал да се събере в един урок. После следва контролно и продължаваме във втори клас.
"Към все по-пълното задоволяване на непрекъснато нарастващите потребности"
Т. Ж.
цитирайЯ колко неща научаваме само в един урок. Аз тия работи ги учих през целия втори срок на първи клас. А през първия учих за звуците. Та можело значи "матрияла" за една година, който аз съм изучавал да се събере в един урок. После следва контролно и продължаваме във втори клас.
"Към все по-пълното задоволяване на непрекъснато нарастващите потребности"
Т. Ж.
с колко букви ли се пише "трагедия" любопитна съм...
а и тези дето се пишат учители май са повече от 10 години даскали...незнам дали знаеш вица janchefff
цитирайа и тези дето се пишат учители май са повече от 10 години даскали...незнам дали знаеш вица janchefff
Само да уточня: така наречените ЗВУЦИ, за които всички пишете, са в природата. Напр. бебетата издават звуци, НО ДУМИТЕ СЕ СЪСТОЯТ ОТ ЗВУКОВЕ, не от звуци. В българския език има 48 звука (вкл. меките съгласни), от които само 6 са гласни: А,Ъ, Е, И, О, У. Тези 48 звука се означават графично с 30 букви-това е броят на буквите в българската азбука. Ю и Я са букви, които означават или два звука (съответно Й+У, Й+А), или мекост на предходния съгласен - напр. в думите лято (льато), люляк (льульак). Думата ягода се пише с 5 букви, но съдържа 6 звука, НО думата люляк има 5 букви и 5 звука като Л в случая е мек съгласен звук.
цитирайкато един начален учител,обучавал малките ученичета точно по тези тетрадки.Нямам време да чета коментарите,така че ако повторя някой-сори:)
Квадратчетата, драги, са за звуков анализ на думата, за да могат децата да разграничат звук и буква, в тях не се пишат букви, а се отброяват звуковете, след като се произнесе думата чрез интониране на всеки звук. Този звуков анализ е много полезен за ограмотяването на първокласниците. Има го във всички тетрадки за 1-ви клас, на всички издателства, не само на "Просвета".
Сега вече изясниха ли ти се картинките:)
Янчефф, къде е това разревано хлапе, я го дай насам да го ограмотя набързо:) ... и какво има да реве, много даже им е забавно на децата да нареждат думи с червени и сини квадратчета.
цитирайКвадратчетата, драги, са за звуков анализ на думата, за да могат децата да разграничат звук и буква, в тях не се пишат букви, а се отброяват звуковете, след като се произнесе думата чрез интониране на всеки звук. Този звуков анализ е много полезен за ограмотяването на първокласниците. Има го във всички тетрадки за 1-ви клас, на всички издателства, не само на "Просвета".
Сега вече изясниха ли ти се картинките:)
Янчефф, къде е това разревано хлапе, я го дай насам да го ограмотя набързо:) ... и какво има да реве, много даже им е забавно на децата да нареждат думи с червени и сини квадратчета.
ааа не!не съм съгласна с тия които са разконсперирали квадратчетата!!!нито пък с тия които говорят,че букви като Щ и Ю и Я са с повече от един звук/само не ме разбирайте грешно!!!говоря конкпетно за дадените картинки/ не виждам съвпадение на червени квадратчета и гласни букви)))особенно във 2 и 3 картинка))...замислих се...да не би да учат децата на граматиката от времето на Дядо Вазов когато след края на дума която завършва със съгласна буква са слагали по едно звучно Ъ...но пак не се връзват нещата като изключим само първата думичка....но това го приемам като случайност жалко че "Просвета" се излага по този начин!!
цитирайот всички "изкоментирали" само
julia13, hrigeteni, cecka1504 са наясно с материята.
На останалите - простете, но не сте прави!
Но нали си знаем: от политика, футбол... и от УЧИЛИЩЕ, както става ясно от този постинг, всеки разбира.
цитирайjulia13, hrigeteni, cecka1504 са наясно с материята.
На останалите - простете, но не сте прави!
Но нали си знаем: от политика, футбол... и от УЧИЛИЩЕ, както става ясно от този постинг, всеки разбира.
54.
vmir -
Е, добре, де, отдавам заслуженото съгласие на julia13, hrigeteni, cecka1504 и teachme и даже приемам с облекчение техните разяснения.
28.02.2009 07:13
28.02.2009 07:13
Може би има какво още да се поспори, но по-важноте е, че предположението ми за груби грешки не се потвърди, някои приемат тази система за добра и НАЙ-ВАЖНОТО - спазват я стриктно в работата си.
Нямам по-добро предложение, защото не съм специалист по въпроса, доверявам се на разбирането им като работещи с тази система и им стискам палци дано да са напълно прави.
цитирайНямам по-добро предложение, защото не съм специалист по въпроса, доверявам се на разбирането им като работещи с тази система и им стискам палци дано да са напълно прави.
Нещата в случая не стоят толкова просто. Като начало проблемът идва от особеностите на нашия език - ние използваме като основополагащи фоентичние и морфематичния правопис. Но нито единият, нито другият са застъпени на 100%. Например - би трябвало да пишем хляп (фонетичен), но пишем хляб (морфематичен). От друга страна - сърце (фонетичен) вместо сърдце (морфематичен). Освен това азбуката ни се състои от букви, които означават 2 звука (щ, ю, я), а в същото време липсват букви за звуковете дж и дз, които се изписват с по 2 букви. За капак има букви, които в контекст означават друг звук - например в "чета", буквата "а" всъщност е звукът "ъ". Сега като погледнах внимателно примерите, мисля че те не са особено коректни, защото вкарват в заблуждение. Й не е съгласна. Тя не е и гласна. Всъщност е полугласна (глайд). На всичкото отгоре тя има двойствена роля - може да означава два звука ягода (йагода), но може да означава и мекост на предходна съгласна - лято (л'ато). И реално децата наистина се объркват - ако не сега, то после, когато разберат, че "й" на е съгласна. Този проблем има съвсем простичко решение - ако квадратчео за й е с трети цвят. Така от рано ще знаят, че това е особена буква и всички ще бъдем щастливи. :-)
цитирайче Й не е съгласен звук ( наистина сме го учили като глайд в университетата), но в училище се преподава като съгласен и всички граматики и учебни помагала го включват към съгласните. Всъщност като си помисля почти нищо от училищната граматика на българския език не се преподава в университета, нито морфологичния анализ, нито синтактичния са същите като в учебниците. Така че децатата тъй или иначе, с Й или без него, ще си бъдат объркани, особено ако продължат образованието и задълбочат познанията си. Но да не забравяме, че училището дава само една повърхностна представа за езика и много често не най-вярната. Най-важното е да се научат да пишат грамотно. И аз не съм много съгласна да се учат първо едни понятия и термини, а след това да се заменят с други по-точни, но може и да има някакво основание. Ако изучаваме и се съобразяваме с детското мислене, ще е по-добре.
цитирайно вариантът с Й е най - малкото зло, неразбирането и неумението да се мисли са далеч по - страшни
цитирай
58.
vmir -
Raylight, мисленето по скромните ми наблюдения е по-малко въпрос на възможности, отколкото на навик.
28.02.2009 11:32
28.02.2009 11:32
Но навик се изработва трудно, особено при наличие на пречки. А пречки за мисленето у нас – наспорил Господ. Например, стремежа към усложняване на обясненията.
цитирайБлагодаря, за изразеното съгласие!
Не са нужни сложни обяснения, още от тук "Според издателство "Просвета" думата "щъркел" се пише със 7 букви,т.е. би трябвало да се изписва като штъркел" беше ясно, че има неразбиране на материята. Това е звуков модел на думата, сините и червените квадратчета маркират мястото на звуковете, не се пишат букви там. Точка по въпроса:)
Останалото са въпроси от фонетиката, които за неправещите разлика между фонема и графема абсолютно нищо не означават.
Надявам се авторът с този постинг да е успял да помогне на разплакания 1-ник :)))
Поздрави на всички!
цитирайНе са нужни сложни обяснения, още от тук "Според издателство "Просвета" думата "щъркел" се пише със 7 букви,т.е. би трябвало да се изписва като штъркел" беше ясно, че има неразбиране на материята. Това е звуков модел на думата, сините и червените квадратчета маркират мястото на звуковете, не се пишат букви там. Точка по въпроса:)
Останалото са въпроси от фонетиката, които за неправещите разлика между фонема и графема абсолютно нищо не означават.
Надявам се авторът с този постинг да е успял да помогне на разплакания 1-ник :)))
Поздрави на всички!
60.
анонимен -
помощ
14.04.2009 20:51
14.04.2009 20:51
как се отбелязват със сини и червени квадратчета в модел йо,ьо?
цитирайТърсене
Блогрол
1. Историята на Митко Палаузов от “фейсбук”
2. Повече няма да правя секс!
3. Съвестен гражданин
4. ЦЕНАТА НА ПРЪДНЯТА
5. СКЪПИ, БОЙКО...
6. ianchefff's BEST OF
7. The Best of MUSIC
8. АГИТ. ПРОП.
9. СИЛВИЯ:Gold Collection
10. Моята книга.
11. so fucking what?
12. Just Яна
13. Новата тя!
14. Мария Николова
15. ОСТРИЛКА!!!
16. еxtremecentrepoint
17. 1968
18. нямаме пари скъпа, но имаме дъжд
19. Една от най-великите фантастични истории, разказвани някога...
20. Фолклорна формация "НАШЕНЦИ"
21. ОСВОБОЖДЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
22. “ГАЛЕРИЯ” НА КИЧА
23. Йорданка Фандъкова преборва законите на физиката
24. Писмо до бате Слави Трифонов - Ракетата
25. ИСТОРИЯ ЗА ФЛИРТ, КАФЕ И ОЩЕ НЕЩО...
26. Лесни пари за Вероника
27. СИНЯТА КОАЛИЦИЯ
28. ПРОШКО
2. Повече няма да правя секс!
3. Съвестен гражданин
4. ЦЕНАТА НА ПРЪДНЯТА
5. СКЪПИ, БОЙКО...
6. ianchefff's BEST OF
7. The Best of MUSIC
8. АГИТ. ПРОП.
9. СИЛВИЯ:Gold Collection
10. Моята книга.
11. so fucking what?
12. Just Яна
13. Новата тя!
14. Мария Николова
15. ОСТРИЛКА!!!
16. еxtremecentrepoint
17. 1968
18. нямаме пари скъпа, но имаме дъжд
19. Една от най-великите фантастични истории, разказвани някога...
20. Фолклорна формация "НАШЕНЦИ"
21. ОСВОБОЖДЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
22. “ГАЛЕРИЯ” НА КИЧА
23. Йорданка Фандъкова преборва законите на физиката
24. Писмо до бате Слави Трифонов - Ракетата
25. ИСТОРИЯ ЗА ФЛИРТ, КАФЕ И ОЩЕ НЕЩО...
26. Лесни пари за Вероника
27. СИНЯТА КОАЛИЦИЯ
28. ПРОШКО