Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.02.2009 14:04 - Дис ис май кънтри 13
Автор: ianchefff Категория: Други   
Прочетен: 29300 Коментари: 60 Гласове:
1

Последна промяна: 27.02.2009 14:51



Имаме значи тетрадка по български език за 1-ви клас.
Издателството е "Просвета".
Тя е помагало на децата да научат азбуката, да се научат да пишат правилно и т.н.

image

Според издателство "Просвета" думата "щъркел" се пише със 7 букви.
Т.е. би трябвало да се изписва като штъркел.

image

А думичката "юзда" пък според "Просвета"-джиите
се изписва с 5 букви...

image

А пък "ягода" трябва да си има цели 6 буквички.
Пак според мъдреците от издателство "Просвета".

image

Та, това е нивото на началното образование в клетата ни държавица.
Член на Европейския съюз, в която няма корупция, всичко е наред, пенсионерите хойкат всяка година на безплатни морета,
а народът е щастлив до безобразие.


Тагове:   май,   кънтри,


Гласувай:
1



1. sisithebest - смятай,
27.02.2009 14:05
какви глупости!!! Ужас!
цитирай
2. ianchefff - бе,
27.02.2009 14:06
смятам аз, ама все не излиза.
:)))
цитирай
3. krotalka - Това истина ли е?
27.02.2009 14:06
Иде ми да викна като шопа "Те такова животно нема!"

Ужас и безумие. Горките деца...
цитирай
4. doriana - Те щото ги учат-недоучват, че в б...
27.02.2009 14:07
Те щото ги учат-недоучват, че в буквичката "щ" има 2 звука, както и в "я" и в "ю". Ама децата нещо не го схващат това...
Янчииииииии, приложенията-снимки нещо не ги виждам!!!!
цитирай
5. ianchefff - Да, кро.
27.02.2009 14:07
Истина е за съжаление.
цитирай
6. ianchefff - е, не знам
27.02.2009 14:08
защо не ги виждаш...
цитирай
7. анонимен - Тц,
27.02.2009 14:16
не се вижда...за да коментирам!:)
цитирай
8. nikita6864 - янч, и на мен ми седят с червено кръстче фотосите...
27.02.2009 14:16
цитирай
9. krotalka - И при мен липсват фотоси?!
27.02.2009 14:20
И при мен липсват фотоси?!
цитирай
10. flyco - ...
27.02.2009 14:23
А кой даде зелника?
цитирай
11. totenlicht - на мен пък не ми излизат картинките. ...
27.02.2009 14:29
на мен пък не ми излизат картинките..
цитирай
12. gothic - И тука не се вижда. . . ама ебаси и п...
27.02.2009 14:31
И тука не се вижда...ама ебаси и просветата!
цитирай
13. koker - =)
27.02.2009 14:37
Простете, ама и аз не ги виждам. А съм млада и зрението ми е добро! :)
цитирай
14. veras - и аз
27.02.2009 14:45
да се включа в групата на невиждащите картинките :)
цитирай
15. vmir - Ей, богу, и това е тетрадчица за 1-ви клас!!!
27.02.2009 14:45
Та това си е бомба със закъснител срещу самата идея за грамотност и ерудираност!

Преставете си учебник от 1000 страници със същата честота на грешките: ще го ползва ли някой: ами, ако всички книги са такива?

Винаги ми е било чудно как американците правят учебници и справочници от хиляди страници без нито една грешка... Гнил капитализъм - по-скоро у нас ще се върне комунизмът, отколкото капитализмът да рухне - нещастни бълнувания на неадекватни същества.
цитирай
16. ianchefff - отговарям
27.02.2009 14:52
на 1-вата половина възмутени:

Проблемът е отсранен.
Виновните са наказани.
цитирай
17. ianchefff - а сега отговарям
27.02.2009 14:53
и на втората половина възмутени:

И на вас да кажа, че
проблемът е отсранен
и виновните са наказани.

:)))
цитирай
18. krotalka - Мале мила, истина било?!?!?!
27.02.2009 15:09
Кой малоумник е взел пари за направата на това "чудо"?

vmir спомни си стария виц - "как хорошо пахнет"
цитирай
19. vmir - Кроти, ако не ме лъже паметта, вица се отнасяше за малки човечета
27.02.2009 15:25
без претенции да учат други... Тук само немея... И да си призная, чувствам се лично и неудържимо повлечен от тази невиждана мърлявщина, без да намирам сили да я надмогна... Жална ни майка с така мърляво обучени от началото бъдещи строители на родината, побиват ме тръпки на ужас...
цитирай
20. sowhat - бро
27.02.2009 15:47
мисля ( макар че отдавна децата бяха в първи клас) че тези квадратчета са заради звуците.
и все пак не съм сигурна.
най добре е да се попита някоя начална учителка ако има в блога ( не че няма де, но аз сега не се сещам кого да питаме )
ако е действително за буквите е просто идиотщина
цитирай
21. ianchefff - ами бро,
27.02.2009 16:21
детето е в 1-ви клас, сега се учат да пишат и според майка му не става въпрос за звуци, а за букви.
Така ми каза тя.
цитирай
22. gothic - не знам, моя, малкия съм се заел да го ...
27.02.2009 16:41
не знам, моя, малкия съм се заел да го ограмотя преди да тръгне на училище. щото не разчитам там да научи нещо полезно....
цитирай
23. ianchefff - got,
27.02.2009 16:43
така е по-добре, отколкото да чакаш от училището нещо.
цитирай
24. sowhat - децата първо изучават звуците
27.02.2009 16:47
и едва тогава буквите- сигурна съм в това.
я питай майката ходи ли на родителски срещи, защото ми се струва че още пазя един тефтер :)) с информация за родители на първокласници
цитирай
25. ianchefff - бе не я знам
27.02.2009 16:53
ходи ли, ама ти си провери тефтерите...
:)
цитирай
26. gothic - Знам, Янч. Нали почти под джамовете ...
27.02.2009 16:54
Знам, Янч. Нали почти под джамовете имаме училище. Трагедия, брат!!!
цитирай
27. ianchefff - да.
27.02.2009 16:55
трагедия.
Но какво да се прави...
:))
цитирай
28. svoboda64 - Подкрепям Соу,
27.02.2009 16:57
За звуковете, съставящи думата, става въпрос. И моите много отдавна бяха в първи клас, но и те минаха по тази система да им объркат тотално представата за правопис, въвеждайки едновременно фонетична транскрипция и правилно изписване на думата:

К'во да ги пра'йш освен да станат професори още в първи клас:))
цитирай
29. ianchefff - dobre de,
27.02.2009 16:59
в крайна сметка излиза, че е тъпня цялата работа.
цитирай
30. ianchefff - освен това, детето
27.02.2009 17:00
беше почти разревано.
Както и да е.
цитирай
31. benra - да
27.02.2009 17:00
не би да имат предвид звуковете???Не мога да разбера какво е упражнението...
цитирай
32. benra - иначе,
27.02.2009 17:01
че образованието е тотално гола вода е тотално гола вода-спор няма!
цитирай
33. injnina - Защо
27.02.2009 17:33
не направят кутийки и за фонетика и за правопис?
Едни под други. И хем ще ги учим да сравняват и да съпоставят.
Тъй де!
цитирай
34. luben - Жалко, че
27.02.2009 17:34
не снимах в супермаркета пилешките кремвирши, в съдържанието на които пишеше "свинско месо, телешко месо, сол, подправки и т.н...." (нямаше никъде пиле). Беше много забавно!
цитирай
35. ianchefff - julia,
27.02.2009 17:37
ок, но не ме кефи.
:)
цитирай
36. dorichela - ianchefff
27.02.2009 17:43
малко късно се включвам.. но това е заради звуците ... щ = ш+т... малкия ми братвчед като беше първолак... пак така беше .. но по този начин само объркват децата....
цитирай
37. dorichela - като синьото квадратче трябва да е ...
27.02.2009 17:44
като синьото квадратче трябва да е за съгласни,а червеното за гласни.... хехе...разконспирирах го :)
цитирай
38. dorichela - и сега като прочетох коментарите ...
27.02.2009 17:45
и сега като прочетох коментарите преди моите... ми те всички са о разконспирирали преди мен :( страдам...
цитирай
39. ianchefff - да де,
27.02.2009 17:46
за объркване иде реч.
Но както стана ясно, те са по-умни от нас.
:)))
цитирай
40. ianchefff - не съм
27.02.2009 18:00
съгласен.
не смятам да предлагам на МОН каквото и да е.
Видях какво се случи с детето пред мен.
Това ми е достатъчно за нивото на образованието.
цитирай
41. ianchefff - 1-во,
27.02.2009 18:11
по-спокойно.
"Така е", е отговор, който винаги ме е забавлявал.
Това е така, защото е така. Много добре.
Просто майка му, а и други майки (според нея) мислят, че не е това моментът да се омесват звуци и букви.
На мен лично ми е все тая.
И никой не те напада теб, няма смисъл.
цитирай
42. sowhat - юлия хайде успокой се
27.02.2009 18:13
за какво трябва да те нападат.
казах това което е преди всички тук , а да видя някой да ме напада?
цитирай
43. ianchefff - "проверена"??
27.02.2009 18:21
ЦРУ?
ФБР?
ДАНС?
:)
цитирай
44. ianchefff - e?
27.02.2009 18:32
Тебе пък кога съм нападал?
А и по принцип "нападал" е доста силна думичка...
:)))
цитирай
45. hrigeteni - 1 клас
27.02.2009 19:34
Днес децата първо правят звуков анализ на думите. Започват още в предучилищна. Тези квадратчета са за отбелязване на звуковете, със синьо се отбелязват - съгласните, а с червено - гласните. С буквата Щ се отбелязват два звука - Ш и Т като и двата са съгласни, затова първите две квадратчета на думата щъркел са оцветени в синьо. С буквата Ю се отбелязват звуковете Й и У, а с буквата Я - Й+А, които са съответно съгласен (Й) и гласен, т.е синьо и червено квадратче в началото на думите юзда и ягода. Грешка няма. Това е днешната система за преподаване, която цели първо да развие слуха на децата, за да могат да разграничават слухово гласните от съгласните и броя на звуковете, който често е различен от броя на буквите и след това по-правилно да усвоят правописа. Още в началото се прави разграничение между звук и буква, между гласни звукове и съгласни. Като например се учат и звуковете ДЗ и ДЖ , които са един звук, а графично се отбелязват с две букви или говори се за буквосъчетание ДЗ и ДЖ.
Надявам се да съм помогнала. В момента точно преподавам в 1 клас, но по учебниците на Булвест 2000, в които също има такива "квадратчета" за звуков анализ на думички.
цитирай
46. cecka1504 - И аз да се намеся като начален учи...
27.02.2009 19:40
И аз да се намеся като начален учител. Прочетох всички коментари. Точно това е - да се научат децата да правят разлика мужду буква и звук и че някои букви са съставени от два звука. Повярвайте ми, децата бързо научават това. Все пак двузвучните букви са съвсем малко. Още нещо да добавя - гласните в българския език са 6, а не 7. В упражнението обаче може да настъпи объркване, защото тук децата трябва да напишат звуковете, а както знаем звуковете се изговарят, пишат се букви. Затова и някои деца вместо да напишат "щ" пишат "ш" и "т".
цитирай
47. raylight - Това да беше проблемът
27.02.2009 19:53
на българското образование, фундаментът липсва - няма цели, няма система, няма кадри, няма визия, няма ако щете КЕФ в обучението - че кой обича скучните неща?
цитирай
48. evrazol - Страотно
27.02.2009 20:15
Това помагало си е три в едно. Значи в квадратчетата пишем звуци и звуците си имат места. Който не схване ще си пише звуците чак до 12 клас. Червените са гласни, но могат да бъдат двузвукови освен това. И накрая има и една по-дълга чертичка която разделя думата на срички.
Я колко неща научаваме само в един урок. Аз тия работи ги учих през целия втори срок на първи клас. А през първия учих за звуците. Та можело значи "матрияла" за една година, който аз съм изучавал да се събере в един урок. После следва контролно и продължаваме във втори клас.

"Към все по-пълното задоволяване на непрекъснато нарастващите потребности"
Т. Ж.
цитирай
49. ley - :) ха!
27.02.2009 20:33
с колко букви ли се пише "трагедия" любопитна съм...
а и тези дето се пишат учители май са повече от 10 години даскали...незнам дали знаеш вица janchefff
цитирай
50. hrigeteni - Уточнение
27.02.2009 22:10
Само да уточня: така наречените ЗВУЦИ, за които всички пишете, са в природата. Напр. бебетата издават звуци, НО ДУМИТЕ СЕ СЪСТОЯТ ОТ ЗВУКОВЕ, не от звуци. В българския език има 48 звука (вкл. меките съгласни), от които само 6 са гласни: А,Ъ, Е, И, О, У. Тези 48 звука се означават графично с 30 букви-това е броят на буквите в българската азбука. Ю и Я са букви, които означават или два звука (съответно Й+У, Й+А), или мекост на предходния съгласен - напр. в думите лято (льато), люляк (льульак). Думата ягода се пише с 5 букви, но съдържа 6 звука, НО думата люляк има 5 букви и 5 звука като Л в случая е мек съгласен звук.
цитирай
51. teachme - Нека се включа и аз...
27.02.2009 22:53
като един начален учител,обучавал малките ученичета точно по тези тетрадки.Нямам време да чета коментарите,така че ако повторя някой-сори:)
Квадратчетата, драги, са за звуков анализ на думата, за да могат децата да разграничат звук и буква, в тях не се пишат букви, а се отброяват звуковете, след като се произнесе думата чрез интониране на всеки звук. Този звуков анализ е много полезен за ограмотяването на първокласниците. Има го във всички тетрадки за 1-ви клас, на всички издателства, не само на "Просвета".
Сега вече изясниха ли ти се картинките:)
Янчефф, къде е това разревано хлапе, я го дай насам да го ограмотя набързо:) ... и какво има да реве, много даже им е забавно на децата да нареждат думи с червени и сини квадратчета.
цитирай
52. lubima - ааа не!не съм съгласна с тия които са ...
28.02.2009 01:17
ааа не!не съм съгласна с тия които са разконсперирали квадратчетата!!!нито пък с тия които говорят,че букви като Щ и Ю и Я са с повече от един звук/само не ме разбирайте грешно!!!говоря конкпетно за дадените картинки/ не виждам съвпадение на червени квадратчета и гласни букви)))особенно във 2 и 3 картинка))...замислих се...да не би да учат децата на граматиката от времето на Дядо Вазов когато след края на дума която завършва със съгласна буква са слагали по едно звучно Ъ...но пак не се връзват нещата като изключим само първата думичка....но това го приемам като случайност жалко че "Просвета" се излага по този начин!!
цитирай
53. teachme - Сега, след като успях да прочета,
28.02.2009 02:55
от всички "изкоментирали" само
julia13, hrigeteni, cecka1504 са наясно с материята.
На останалите - простете, но не сте прави!
Но нали си знаем: от политика, футбол... и от УЧИЛИЩЕ, както става ясно от този постинг, всеки разбира.
цитирай
54. vmir - Е, добре, де, отдавам заслуженото съгласие на julia13, hrigeteni, cecka1504 и teachme и даже приемам с облекчение техните разяснения.
28.02.2009 07:13
Може би има какво още да се поспори, но по-важноте е, че предположението ми за груби грешки не се потвърди, някои приемат тази система за добра и НАЙ-ВАЖНОТО - спазват я стриктно в работата си.
Нямам по-добро предложение, защото не съм специалист по въпроса, доверявам се на разбирането им като работещи с тази система и им стискам палци дано да са напълно прави.
цитирай
55. photonik - Чакай, Тинке, аз да кажа
28.02.2009 09:14
Нещата в случая не стоят толкова просто. Като начало проблемът идва от особеностите на нашия език - ние използваме като основополагащи фоентичние и морфематичния правопис. Но нито единият, нито другият са застъпени на 100%. Например - би трябвало да пишем хляп (фонетичен), но пишем хляб (морфематичен). От друга страна - сърце (фонетичен) вместо сърдце (морфематичен). Освен това азбуката ни се състои от букви, които означават 2 звука (щ, ю, я), а в същото време липсват букви за звуковете дж и дз, които се изписват с по 2 букви. За капак има букви, които в контекст означават друг звук - например в "чета", буквата "а" всъщност е звукът "ъ". Сега като погледнах внимателно примерите, мисля че те не са особено коректни, защото вкарват в заблуждение. Й не е съгласна. Тя не е и гласна. Всъщност е полугласна (глайд). На всичкото отгоре тя има двойствена роля - може да означава два звука ягода (йагода), но може да означава и мекост на предходна съгласна - лято (л'ато). И реално децата наистина се объркват - ако не сега, то после, когато разберат, че "й" на е съгласна. Този проблем има съвсем простичко решение - ако квадратчео за й е с трети цвят. Така от рано ще знаят, че това е особена буква и всички ще бъдем щастливи. :-)
цитирай
56. hrigeteni - Вярно е,
28.02.2009 10:16
че Й не е съгласен звук ( наистина сме го учили като глайд в университетата), но в училище се преподава като съгласен и всички граматики и учебни помагала го включват към съгласните. Всъщност като си помисля почти нищо от училищната граматика на българския език не се преподава в университета, нито морфологичния анализ, нито синтактичния са същите като в учебниците. Така че децатата тъй или иначе, с Й или без него, ще си бъдат объркани, особено ако продължат образованието и задълбочат познанията си. Но да не забравяме, че училището дава само една повърхностна представа за езика и много често не най-вярната. Най-важното е да се научат да пишат грамотно. И аз не съм много съгласна да се учат първо едни понятия и термини, а след това да се заменят с други по-точни, но може и да има някакво основание. Ако изучаваме и се съобразяваме с детското мислене, ще е по-добре.
цитирай
57. raylight - Много съм притеснен от неграмотността
28.02.2009 10:55
но вариантът с Й е най - малкото зло, неразбирането и неумението да се мисли са далеч по - страшни
цитирай
58. vmir - Raylight, мисленето по скромните ми наблюдения е по-малко въпрос на възможности, отколкото на навик.
28.02.2009 11:32
Но навик се изработва трудно, особено при наличие на пречки. А пречки за мисленето у нас – наспорил Господ. Например, стремежа към усложняване на обясненията.
цитирай
59. teachme - vmir споко, то мисленето не е за всеки:)
28.02.2009 17:24
Благодаря, за изразеното съгласие!
Не са нужни сложни обяснения, още от тук "Според издателство "Просвета" думата "щъркел" се пише със 7 букви,т.е. би трябвало да се изписва като штъркел" беше ясно, че има неразбиране на материята. Това е звуков модел на думата, сините и червените квадратчета маркират мястото на звуковете, не се пишат букви там. Точка по въпроса:)
Останалото са въпроси от фонетиката, които за неправещите разлика между фонема и графема абсолютно нищо не означават.
Надявам се авторът с този постинг да е успял да помогне на разплакания 1-ник :)))
Поздрави на всички!
цитирай
60. анонимен - помощ
14.04.2009 20:51
как се отбелязват със сини и червени квадратчета в модел йо,ьо?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ianchefff
Категория: Изкуство
Прочетен: 4626934
Постинги: 597
Коментари: 12004
Гласове: 32649
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031