2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Световният шампион катастрофира с джипа си “Хамър”, уби човек и осакати друг. И се превърна в пиян руснак. Какво нещо е живота, ей. И се налага да бъде обесен. Максим заслужава да бъде набит на кол. Обезглавен. Да бъде разчекнат между два други “Хамър”-а, че от неговия нищо не става. Дори Илийката Павлов, ако беше жив, нямаше да си направи труда и за скрап да го погледне, та да изкара още някой друг милион. Че той ги разбира бизнес делата.
Истината е, че и 10 пъти да умре Максим, мъртвият няма да се върне. Все пак, не е Христос. И 100 милиона да го накарат да плати, пак няма да се съживи убития. И какво правим? Ами викаме, протестираме, плюем, псуваме, ругаем. Както си го можем. И то, много добре. Така отдалече, отдалече, полекичка и внимателно. По телевизията най-вече, че е удобно някак, има една приятна анонимност, от която лъха сигурност и увереност, че ако се окаже, че не сме прави, никой няма да разбере кои сме и да ни се присмее на глупостта.
Обаче правителството ще отчете скок в борбата с престъпността и лошите деяния. Ето, Европата ще ни похвали и потупа по рамото, че най-после сме успели да осъдим някоя публична фигура. Евалла на правителството. И на съда, дето най-после ще вкара Максимчо в затвора, щото там му е мястото.
Е, не е ясно кой е виновен, че пътят, където е станала катастрофата все още не е нормална магистрала, каквито ги има във всички нормални европейски страни.
Няма виновни за кризата, няма виновни за спрените европари.
Но има осъден световен шампион. Ми да го еба, що кара пил?
Добре, виновен е, спор няма, но защо изведнъж стана “пиян руснак”, а преди беше почти истински, роден, чистокръвен българин, крепящ залязващата с по-голямото ни навлизане в Европейския съюз, гордост българска? Наблюдава се нещо отвратително в покъртително бързата смяна на настроение у българския гражданин. Нарочно не казвам човек, щото е по-различно. Има си повече изисквания това определение.
Помните как медиците в Либия бяха герои, после станаха печалбари, щото им дадоха по един кирлив апартамент и няколко хилядарки в брой. Може би трябваше да се откажат от тези “привилегии”? Някой знае ли какво иска в тази държава? Освен “око за око, зъб за зъб”, разбира се. По телевизията, както стана ясно.
Да, смешно е да се твърди, че Максим трябвало да е на свобода, защото така щял да работи, за да плати “кръвнината”. Думата “кръвнина”, между другото е ужасна.
Също така е смешно постоянното протакане, мотаене на делото предвид “обществения интерес”.
Обществения интерес ние много добре си го знаем. Общественият интерес е този, заради когото 20 години тънем в простотия и мизерия. Общественият интерес е този, който праща идиоти и мръсници в парламента по време на избори. Общественият интерес е това, което се зомбира вясяка вечер в БИАД. И други зомбоубежища. Примери бол.
Каква да е присъдата на Максим? Условна не устройва “обществения интерес”.
Днес чух, че 2 години затвор също били малко.
Добре, колко тогава? 5? 10? 20? Разстрел?
В кой век живеем? Я си вижте календара. Както казах, и 10 пъти да умре Максим, мъртвият няма да стане.
Общественият интерес е един празен балон, който се напълва периодически по време на нещастия, изпръцква насъбралия се въздух по телевизора и почива известно време. До следващото мероприятие. После пак. Не върши работа. Освен да отклонява вниманието.
И пак да питам кой е министърът, зам-министърът или еди кой си държавен СЛУЖИТЕЛ, заради, когото има спрени пари, има хиляди други простотии и няма магистрала на мястото, на което стана катастрофата на Максим?
И още нещо: нека всички, които плюят по Максим да се замислят, дали са светци? Т.е. безгрешни. Отговорът е ясен.
Да питам и как си възпитавате децата, как карате личните си автомобили? Че като тръгна по улиците на София и видя ония ми ти шофьори, ония ми ти юнаци, ония ми ти майстори, и просто ми се отщява да се наричам българин.
Има грешка, има и прошка. Моля обаче да не се използва световния шампион за изтривалка на гузни съвести.
И да, страдал е Максим. И продължава да страда. И ще страда цял живот, защото не е лесно да се живее с мисълта, че си убил човек. Страданието има различни измерения. И не ми казвайте “ама той ходи по коктейли”, щото е тъпо.
Държавата катастрофира всеки ден, а вие ревете срещу Максим. Ревете си, никой не ви пречи. Ама като кажете “Мръсния руснак да влиза в пандиза”, после кажете и “Сергей Станишев да си ходи”. Примерно. И меко казано. Щото знаете, че мога да бъда брутален.
Знаете ли, че в Италия осъдили на 19 години затвор някакъв мафиот за “опит за убнийство”? Не знаете. Няма никакво значение. Това го вметвам, не за да си хвърлям камъни в моята градина, а за да кажа, че в Чалгаристан нищо не е наред. И Максим не бива да бъде изкупителната жертва за грешките на Сульо и Пульо. Сульо и Пульо са всички, които се мислят за безгрешни, ама всъщност не са.
Искате правосъдие, но както вие го разбирате. Понеже всеки българин е адвокат, юрист, съдия, прокурор и т.н. и ги разбира нещата. И ако нещо не му харесва, значи някой е корумпиран, прикрива, покрива или просто е некадърен.
А ти, байно льо, си с две висши от юридическия факултет на Харвард, нали така?
Питате се какво искам да кажа аз ли? Ами не бъдете овце, това искам да кажа.
Относно страданието, прочетете “Точният мерник”. Може да ви е от полза.
Максим Стависки зарязва Албена Денкова
Политзаключенный Тесак (Максим Марцинкев...
06.01.2009 16:32
06.01.2009 16:32
06.01.2009 16:34
06.01.2009 16:34
И да, юрист съм и ако бях на мястото на един от съдиите, щях да му дам максималната присъда по наказателният кодекс.Защото след като можеш да се качваш на колата пиян, ще трябва да можеш и да си понесеш последствията!
Че така де - то мъртвите няма да станат от гроба, а те имат живот пред себе си да живеят, какво толкоз че са утрепали човек, то така и така живота на българина в днешно време не струва нищо.
А на Стависки, паметник трябва да му вдигнем и наместо Хамър, тоя път БТР трябва да му подарим ,че да гази с размах всички инакомислещи в тази страна, наивно отстояващи правото на закона над правото на парите.
Ама съвсем задруго. Дори не ми се обяснява отново какво съм искал да кажа.
Кой разбрал, разбрал.
06.01.2009 17:24
Забрави ли за оная реклама с Максим по повод трезвеното шофиране?
За друго иде реч в този текст.
Примерно 1-вите няколко човека го разбраха.
06.01.2009 17:56
поредото "прах в очите", та да ти омажат погледа колкото може... Видите ли има правосъдие... (ама само за някои) и накрая по старому "крадеца вика: -дръжте крадеца!"
Овци сме си и ще си останем овци... (поне повечето)
ан 16, да ти го ям, ама е много мъничък, а аз си падам по големи, разбираш ли. Ходи в децката стая, пред компа, там с помощта на новите технологии може да ти мине номера. Но се съмнявам да знаеш...
06.01.2009 18:18
06.01.2009 18:26
Сега тряба пак да ходя на Бахамите да релаксирам.
А вчера се върнах, дееба и живота...
06.01.2009 18:42
Отгоре на всичкото си го казал и много добре.
А относно Максим - дали ще е руснак, или българин, или циганин, турчин.....ВСЕКИ ТРЯБВА ДА Е РАВЕН ПРЕД ЗАКОНА!
И докато всеки един от нас се смята за недосегаем и че закона за него не важи....ще умират хора по пътищата. В БГ не важи правилото "Законът над всичко"
И винаги са наказване по-добрите по-жестоко.
В случая незаслужено жестоко.
Защото са се предали сами.
А мошенниците, които са гнусни и отвратителни, СВРЪХОПАСНИ не биват пипани. Защото не си признават сами, защото нямат доблест, защото са страхливци и си плащат прескъпо , за да се измъкнат на КОРУМПИРАНИТЕ ИДИОТИ и с това затвърждават корупцията.
А честните, трябва да бъдат наказани.
Ванко 1 е съсипал хиляди живота, но никой не беше така ОВЪЛЧЕН срещу него.
Няма чувство за справедливост у българина.
Затова той няма откъде да вземе и чувството си за достоинство.
Горкият Максим. В Русия като си признаеш вината се смята за човешка добродетел.
У нас не.
акасха85, съгласен съм.
жики11, до болка си права. Те, за т'ва иде реч.
Защото прокурорката с подкупа - откъде знам, от този, който й го даде - 3000 лв. стари пари, Ладата беше 7000, а тристаен тухла 13 000 примерно - ме гледаше нахално и вместо да обвинява човека, убил в пияно състояние с колата и наранил още 6 други, тя се бореше с мен, да ме обиди, защото аз противореча на фалшифицираните документи. Защото съм очевидец.
ДЪРЖАВАТА ЛЪЖЕ, А АЗ ТРЯБВА ДА СЕ БОРЯ С ДЪРЖАВАТА ЗА ИСТИНАТА.
За съдебните среди това не е нищо интересно. Те знаят, че тя работи и е подчинена на партиите. Освен това е отвратително низка и корумпирана. ДАли ще започне очистване някога?
Чрез унищожаването на Максим - НЕ.
Но гузни съвести у нас много и няма как да насмогне човека.
Що пък точно тук да не припомня Вапцаров:
"Народът прост. Животът тежък, скучен.
Живот без маска и без грим -
озъбено, свирепо куче"
Присъдата на Максим може да прогони за известно време само скуката от така описания наш "живот", но не и неговата тежест.
Поздравления! Щеше ми се да го бях написал аз това.
06.01.2009 19:33
МАНИПУЛАТИВЕН УВОД - МАКСИМ СТАВИСКИ(той е световен шампион не на пътя) ПРЕВИШИ ДВОЙНО РАЗРЕШЕНАТА МАКСИМАЛНА СКОРОСТ И НАВЛЕЗЕ В НАСРЕЩНАТА ЛЕНТА, КЪДЕТО ПРЕДИЗВИКА КАТАСТРОФА(!!!) С ДВА АВТОМОБИЛА - ПЪРВИЯ АУДИ, ШОФЬОРЪТ НА КОЙТО СЕ СПАСЯВА ПО ЧУДО КАТО СЕ ОТКЛОНЯВА В КАНАФКАТА И ВТОРИЯ - ХОНДА, КАТО СЛЕД СТРАНИЧНИЯ УДАР ХОНДАТА Е БУКВАЛНО ПОМЛЯНА, А ХАМЪРА СЕ СПИРА ЧАК СТОТИНА МЕТРА СЛЕД КАТАСТРОФАТА. НА СТАВИСКИ НЕ МУ Е ВЗЕТА СВОЕВРЕМЕННО АЛКОХОЛНА ПРОБА, А НИКОГА - ПРОБА ЗА НАРКОТИЦИ!
Каква да е присъдата на Максим? Условна не устройва “обществения интерес”.
ПИЧ, ОТВОРИ НК И НЕ НИ ДОСАЖДАЙ С ТЪПИЗМИТЕ СИ!
АКО ИМАШ МАЛКО СРАМА ПОМОЛИ ДА МАХНАТ ТАЗИ ПРОСТОТИЯ ОТ ЧЕЛНАТА СТРАНИЦА!
Но ето че Янчев стигна до моето мнение за малко повече от половин година. Трябва да разровя блога си (а страшно ме мързи да го правя, даже се чудя дали да не го и ликвидирам вече) и да видя дали ти не беше от страната на Гантри, когато аз твърдях 1:1 това, което сега казваш ти, а той (или и двамата, както обикновено, наред с повечето други читатели) дружно ме плюехте... Е, сега ти дойде ред и теб да те поплюят, като гледам коментарите.
За мен причината за това е ясна. И ако се чудиш коя е, ще ти дам жокер - пише ти я на предната корица на паспорта. Уви, това сме.
А думата кръвнина си е много подходяща. Вярно, може да има малко средновековно звучене, ама нима днешните времена ти изглеждат по-цивилизовани, когато гледаш новините?
Не вярвам в завистта в България, но тя постоянно ми се натрапва. Много неприятно.
абсолютен!
Съчувствам на това момче ,и затова ,че освен съдебната ни институция го съди и обществената- можещи и неможещи,разбрали и недоразбрали си позволяват да произнасят присъди.. ужасно е това..,ужасно!
:)
06.01.2009 20:40
Никой не отрича, че е донесъл много радостни мигове на българите, но това не е позволение да не спазваш закона. Нека да бъде "голям" като сам поиска ефективна присъда и я излежи. Само тогава отново би могъл да погледне хората в очите. Тогава щеше да изпрати и правилен знак към хората, въпреки че е допуснал грешка.
Оказа се, че е голям кънкьор, но малък човек. Осъдителните присъди трябва да са ежедневие за безумниците по пътя, независимо дали са цигани, необуздани млади гъзета, депутати, известни артисти, прокурори, президенти...
Това е моята гледна точка.
06.01.2009 20:46
ЙанчеФФ, как така само хората, които са съгласни с теб, са те разбрали? :))
-анонимен - Зоро - убил е неумишлено ! и на теб може да се случи/не е пожелание/ ,а за тези ,които убиват за кеф,и се разхождат безнаказано-каква присъда предлагаш????
Има една хубава мисъл .../о,пак ще цитирам/ "Когато наказанието внушава повече страх от престъплението,то тогава законът трябва да отстъпи пред нормалните човешки чувства." - приблизително звучи.Максим знае какво му е.Аз не искам да зная.И нямам нужда от възмездие за този човек.Ако решат там роднините на убития или прекрасната ни,чиста като утринна роса съдебна система реши,че би било добре да си полежи в затвора - ок.Тогава може би няма да кара пиян.Но не заради двете години затвор. (:
Поздрави за поста,ако е прозвучало,че не съм на твоето мнение,не е така,просто много се обяснявам.
Срещу "споразумението" на Митьо очите? Чиито наркотици и прочие са ебали майката на не едно семейство.
Срещу оправдателната присъда на онези, дето имаха 660 килограма дрога за лични нужди?
Ти явно си един от онези смешни анонимници дето се обаждат по 10ките предавания и сипят мъдрост. Браво. Ти си един истински герой, български юнак и прочие неандерталец.
Не съм те виждал да протестираш и срещу 100ците други идиоти, мафиоти, мръсници и прочие боклуци, които са съсипали не един живот. Така че си затваряй устата и не ме занимавай с простотията си.
тхомас, не си спомням точно, ако и това е твоето мнение, окей.:))
бро, ти пък си ме кефиш по принцип!:)))
06.01.2009 21:29
Бъди здрав! :)
"ПИЧ, ОТВОРИ НК И НЕ НИ ДОСАЖДАЙ С ТЪПИЗМИТЕ СИ!"
Т.е. каквото повикало, такова се обадило, чувал си, нали?
Изказвай различно мнение, нямаш никакъв проблем.
Аз също показвам логика в това, което съм написал.
Не става дума за величие. Просто моето мнение е различно от твоето и ти си в същата ситуация в случая, както и аз.
Бъди здрав и ти.
Стависки бил страдал, вЕрно ли казваш? Аз мисля, че от случилото се пострадаха две деца и всичките техни близки, а не Стависки. Може и да бъркам.
Томас (31), Янчев е на твоето мнение, очевидно е. Бъди щастлив.
Нищо.
:)
И си прав, Янчев, има , има връзка между газта и Стависки, и такава връзка може да има само в тази нещастна наша държава...
За разлика от повечето истински престъпници, Стависки разбира какво е направил и признава вината си, не защото някой го принуждава, а защото наистина разбира. И той ли е единствения човек, който употребява алкохол? Като се напие някой само разумни решения ли взима? Стависки плаща лечението на Мануела, плаща огромни суми и на родителите на Петър Петров... тези пари да не падат от дърветата? Катастрофата можеше да се размине с над 50% вероятност без никой да разбере, че Стависки е пил и е шофирал. но не, сега като стана това, нали е известен, дайте да го съсипем. Не с парите, които плаща, а с отношението. Обикновените хора като убият някого на пътя след употреба на алкохол, никой не ги закача, дори не ги съдят, а имената им никой не знае, нали само по инициали ги изписват. Нито плаюат, защото нямат пари, нито влизат в затвора, просто се разминават с полицейско внимание за няколко дни. А какво правим ние? Като беше на ледената пързалка, гордо наричахме Стависки българин, беше от нас, подкрепяхме го. Направи грешка и ние реагираме като говеда, поне болшинството. Да го съдят, ок, да плати обезщетения, ок, да му отнемат шофьорската книжка, ок, но да го намразим, обвиняваме, да го подиграваме, смазваме, да се държим като пълни кретени - защо? С каква цел? Да се покажем колко сме велики? Някой направил грешка и давай да му излеем помия на главата, защото сме комплексари и нали той станал "велика звезда", сега като сбърка, давай да го затрием, да покажем колко велики сме ние! Е не, такова отношение към човек, който заслужава далеч повече от "обикновените случайно убили, чиито имена не ги чуваме даже", не е допустимо. Е, явно е, но моралът би трябвало да има по-голямо влияние върху нас. Да, сгрешил е, плаща си човекът грешката, да не говорим че това цял живот ще му тежи (а това е най-високата цена), какво искаме още от него? С какво той заслужава по-гадно отношение от всички останали пияни и трезви шофьори, които правят катастрофи и убиват хора без да го планират? Ето такива постинги ме възмущават. Ние нямам етика, нямаме морал, не знаем кое е добро и лошо, знаем само как да се нахвърлим върху някой сгрешил, само и само да му е гадно. Отвратително...
Защото манипулацията тече в две посоки - една от съдебната власт към обществото , че е безпристрастно и неподвластно на нечий PR, и втора посока внушавана ни усърдно чрез PR защитата на Стависки, колко нежна душа е, как се измъчва от стореното, как видите ли искал да се ожени за Албена, ама злите и отмъстителни българи искали да го тикнат в затвора и край на розовото и романтично им бъдеще.
Всичко се манипулира, къде изкусно, къде не и ... просто затова и не ми се коментира чак толкоз много по темата, защото и самата тема е манипулативна - всички съгласни са й схванали идеята, а всички несъгласни са прости овце непроумяли тънкото остроумие на автора ( нека не се засяга, но така ги усещам нещата за момента )
В крайна сметка аз имам само един въпрос към всички вас - Ако Стависки бе прегазил ваш близък, дете, любим - пак ли щяхте така да обвинявате всички настояващи за справедлива спрямо провинението присъда или щяхте друга песен да запеете ?!
Защото винаги е лесно на чужд гръб да се вика Осанна или Разпни го !
А на ваш как е, а ?!
А аз искам само едно - да живея в държава с върховенство на закона, гарантиращ равноправност на населението си.
И крайно време е да приемем, че в тази ни държава е време да се научим всички да носим пълната отговорност за действията си, а не само някои, които считаме за прости и слаби.
Доколкото си спомням, полицаи са го спрели, видяли са го, че е пил и са го пуснали.
Те имат ли вина или са невинни?
"
Това, че законът не е приложен в други случаи, не е оправдание да не се прилага и сега - тази логическа заблуда се нарича "наклонената плоскост" - http://raylight.blog.bg/viewpost.php?id=257461
пълни простотии пишете няма престъпление,което не се наказва запомнете го това може децата и внуците му да платят ама ще си дойде всичко на мястото
а що се отнася до това,което прочетох в един коментар,че обикновенни хора убивали по пътищата и никой не ги съди няма нищо вярно в това,защото просто тия случай не се разгласяват
И да добавя, браво за текста! Отдавна не беше писал нещо толкова силно!!!
Подхвърлят новината за Ставински и всички се захващат за нея! Присъдъта му става основна тема за коментари. Отклонява се вниманието от по-важни теми, темата за спирането на газта, неспособноста на управниците да се справят с кризата и т.н.....!
Напрегнете си мозъците над това! Не се подавайте на манипулации!
Викаш, нагласиха присъдата на Стависки да се случи точно когато украинците ще почнат да правят номера на руснаците с природния газ.
А каква е тая криза, с която трябва да се справят управляващите? Пропускаш, че при нас тя дори не е започнала, така че още не може да се каже дали този, при който се случи, ще се справи с нея, или не. Всъщност много по-вероятно е тя да се развихри по времето на Бойко Борисов, а не на Станишев.
А че финансовата и икономическа криза "дори не е започнала" у нас, това е ясно. И Станишев казва все същото от края на септември насам, но хората нещо не му вярват, неясно защо.
06.01.2009 23:39
Това сега със сигурност е криза, но не наша, а просто сме едни от жертвите в нея. Ако смяташ, че нашето правителство е виновно за нея, също толкова виновни са и гръцкото, турското, немското, полското и куп други...
BTW радиаторите ми не са студени (и няма да са поне преди да спре и тока).
А че финансовата и икономическа криза наистина не е започнала у нас, трудно мога да ти го докажа сега. Но ще разбереш, че съм бил прав, когато наистина започне. Което ще се случи, въпреки че сме доста недоразвити, но все пак вече не сме папуаси (както е известно, само папуасите криза ги не лови) :-)
Чети по-внимателно Янчев. Поне толкова, колкото си ме чел мен. Впрочем хич не съм горд, че си ме чел - кофти ми е да имам такива фенове...
Не чух да казвам, че няма криза, с която управляващите ТРЯБВА да се справят. Казах само, че не виждам такава, с която НЕ СА се справили. Нали не можеш да ми кажеш, че един ден е достатъчен за подобен извод?
06.01.2009 23:52
Имат късмет, защото ако бяха помлели моето дете досега да са отишли на оня свят!
Мърши!
07.01.2009 00:03
Извинявай, че ползвам коментар към твоя пост - цял ден паля на мазут, за да има топло...поне донякъде...в домовете на...тези, които не се плащат сметките към "мамата им да еба на тея от Топлофикация"!!! (извинявам се за многоточията - те са признак на задушаване от тъпотията на тоа народ!!!)
Та - в таа връзка: смисъла на поста ти е достъпен само за определени хора!!! Умните и мислещите!!! Сори - thomas е явно Наследникът от Калкута - произхождащ от "бедно" посткомунистическо семейство, яростен привърженик на премиера, изложил се ного повече от Жан! :)))
gantree - не го разбрах, с него имахме някога спорове и за тва - кво е Слави Трифонов - явление, или да! :)))
valsodar - бих го попитал просто - ше иде ли на ротативките да проиграе събираните помощи за СОБСТВЕНОТО му дете???
Иначе те е разбрал(а) само и единствено...krotalka (мнение №55) - на което следва вездесъщ отговор на...вездесъщ Павел Кърлев - Томас!!!!!!!!!
Кво да ти кажа още - при толкова Томасовци - ше стоим на студено,брат!
Аре, Батето отива да види...дали Р.Овч. ... ше разреши да ползваме поне мазут, та хората да не мръзнат!!!
Ба си мамата...какъв живот живеем!
Не е ли време..."Някой да изхвърли боклука?!?"
07.01.2009 00:03
07.01.2009 00:08
От коментарите разбрах повече, отколкото от постинга.
Не споделям тезата, че случаят със Стависки се актуализира, за да "запуши" в публичното пространство случващото се с газа, или пък с Газа. Не споделям и твърденията, че "българите са овце", или нещо подобно, което прочетох по-горе. Общо взето, нищо не съм разбрал, както се оказа.
07.01.2009 00:25
Не виждам никаква причина някой, само защото бил на годините на майка ми, да не може да е тъп. Нито възрастта, нито полът гарантират нивото на интелекта. Докато успехите определено гарантират качествата на личността. Още ли ти звучи абсурдна тезата ми?
И само последно - какво е абсистенция!? Звучи ми като нещо по средата между абстиненция и асистенция...
PS. нарочно или не, автора на този пост рискува да стане жертва на слогана си :)
Колкото до избликът ти спрямо Кроталка - не си прав. Спри се, вече.
Простащината трябва да се прикрива, трябва изключително много да внимаваш хората да не ти я забележат, защото е тежко, ако се покаже простащината на открито. Прави лошо впечатление, особено сред непознати. Виж, в къщи може да викаш "тъпачка" на майка си без никакви проблеми, тя със сигурност ще те разбере.
Майките винаги всичко разбират.
Е какъв да е тогава Максим, освен пияна свиня? Който, апропо, независимо от изявленията си пред медиите НЕ Е изплатил парите за лечението на Мануела за които бе осъден (да, Томас, кръвнина не е срамна дума).
Да, 2 години ефективно, при лек режим са малко за непредумишлено убийство и два други осакатени живота. Условната присъда си беше направо безумство. Защо да е на свобода? Какви специални заслуги има към обществото, които да изкупват трите му жертви?
И не може да се разсъждава "понеже на оня му дадоха малко, и на нашия човек не му се полагат повече, защото ни е симпатичен". Делата срещу Максим, срещу Ванко1 и Митьо Очите не са взаимосвързани и не виждам причина да се прави паралел между тях, освен в случай, че основната цел е да се изтъкне колко е импотентна съдебната система в България.
Мисля, ianchefff, че се опияняваш от собственото си перо и като така се увличаш :-)
Просто ми е интересно защо сега Максим се превръща в изкупителна жертва за какво ли не?
Повтарям още един път, специално за тези, които не са разбрали: за мен Максим е виновен и трябва да бъде осъден. Как, ще реши съдът.
Въпросът е съвсем друг. Въпросът е защо нямаше подобна кампания за Ванко1, подобна настървеност за спрените пари, за липсата на здравеопазване, за осакатената образователна система, за хилядите бандити, знайни и незнайни, които правят каквото си искат?
Защо "обществения интерес" проспа смешната присъда на Митьо очите? Нима дрогата, която услужливо е продал на десетки наркоманчета не е разбила техните семейства?
Да, ужасно е, че Максим е почернил 3 семейства. А колко семейства се почернят всеки ден заради наркотици, престъпност, корупция и т.н.?
Не съм ви чувал да протестирате така настървено срещу това.
Докато при това дело нещата са съвсееем различни! Цял народ му се възхищаваше. Е, разбира се, с изключения, но в по- големия си процент се гордеехме, че двойка, в която участва и българка обира златни медали по първенствата. Това, че Максим е руснак някак го преглъщахме по силата на онази стара поговорка "Курица не птица и Болгария- не заграница". Да, ама народната любов лесно се губи. Твръде лесно.
Другата причина, според мен, за да понесе подобаващо наказание е за да не се потвърждава предположението, че добрите в някоя област са безнаказани. Въпреки, че в България не се практикува прецедентно право, ако един, за такова престъпление, остане с условна присъда, после кой съдия без срам ще издаде наистина реална присъда на обикновения човечец извършил същото злодеяние? Пияния шофьор си е пиян шофьор! Положителната публична личност пък трябва да поддържа ореола си блестящ, защото е човек на когото се предполага, че подражават. В противен случай- трябва да понесе тежко наказание заради престъплението и заради зле поддържан имидж. Ето затова Максим е "изкупителна жертва". Кавичките слагам, защото всъщност той плаща собственото си престъпление- убийство и две тежки телесни повреди.
относно поста на Янчефф,подкрепям с две ръце,абсолютно...
като са обществено достояние,обади се на Горсов и го питай колко от парите,които Максим е превел в сметката,той е изфукал по машинки в игралните зали,защото това са негови думи,че е вземал само от парите на Максим,а даренията от останалите хора не е пипнал...
така че,преди да злобееш,си напиши домашното....
ЩО се отнася до Горсов, вече коментирах в един друг блог. Ти си родител, не знам дали можеш да си представиш какво е детето ти, повече от година, да е между живота и смъртта. Едва ли. Инак не би го осъждала. Човекът е изперкал окончателно. И какво очаквате да каже- че от парите които цяло Търново събира от оскъдните си стотинки, че левчетата по едно, две и пет, които бедните му съграждани му бутаха в ръцете като го срещнат на улицата са отишли в някакво негово безумство?! Та той все още живее в този град и ако признае нещо подобно го очаква линч...
А що се отнася до "домашното", да при мен новините пристигат с малко закъснение, но това не отменя факта, че съм по наясно със случая от повечето коментиращи и без да хващам Нова Чалговизия тук. И не, не съм роднина на засегнатите от катастрофата. Но ги познавам. И някои от тях са ми приятели.
а ако такова нещо се беше случило на мен,като родител,не дай си Боже,и аз бих искала отмъщение-но ако ме засяга лично-а не като страничен наблюдател да викам:"Разпни го".Има разлика,нали?
07.01.2009 09:10
07.01.2009 09:35
За мен обществения интерес в случая е крачката напред, която да покаже на възможно най-голям брой хора, че държавата в лицето на правосъдната си система прави онова, което ще намали чувството за безнаказаност на всеки, който си позволи да нарушава законите и да застрашава останалите.
Останалото са интерпретации и овчедушието за мен е в наивността да смятаме, че някой тържествено ще ни поднесе на тепсия защитен обществения интерес, под което ние разбираме пазарлъка: “Ще се призная за виновен, ама ще ми издигнете паметник за доблестта”.
Няма такъв филм! Доблест е да си понесеш заслуженото наказание и да покажеш на всевъзможните кандидат - търгаши, че има неща на този свят, с които не трябва да се търгува или злоупотребява. И държавата е тази, която ще поиска от теб тази доблестна постъпка – с цялото уважение към заслугите ти и достойнството ти на сгрешил, но честен човек.
Няма и такъв филм – “първо ще си оправим държавата, пък тогава ще спазваме законите и обществения интерес” – очевидно защо!
07.01.2009 09:50
07.01.2009 10:06
Но този грозен медиен театър, свързан с тази трагедия, е пълна...... порнография (Извинете за грозния израз.). Защо със същия интерес не се следи развоя на делото с пияната шофьорка в Перник, която отне живота на три млади и изпълнени с живот деца? Защото такова няма. Все още не е осъдена. Присъда няма. И скоро няма да има. Защо? Защото не е "медийна звезда". И не се печелят дивиденти от това.
07.01.2009 10:36
Кроталка- да не го приема навътре. С малките деца е така, никога не знаеш кога, какъв номер ще ти извъртят. А тук, доколкото виждам, непораснали деца-бол.
Да сте живи и здрави всички!
07.01.2009 12:15
Така че "пиян руснак" си е просто констатация имайки предвид горните факти.
Сега, ако аз бях направил това (да не дава Господ) щяха да ми дадат не 2 ами сигурно 10 години. Пред закона всички сме равни и не виждам защо Максим да не получи същото наказание което би получил всеки средно-статистически българин ?!?
Стига де!!! Стига злоба и умраза. Мъдър е този, който знае кога да спре, а в случая да не почва
07.01.2009 13:08
07.01.2009 13:49
Убийството е извършено умишлено, защото Максим е бил спрян 200 метра преди катастрофата от патрулка и е бил оставен да шофира, вместо да бъде закопчан. Ахам. Много ми е кофти, че Стависки използва спортните си постижения с цел пропаганда в негова защита. Жалко е. Да се пазариш коклко да дадеш за лечението на човек, унищожен заради собствения ти пиянски гъз. Още повече, че беше лице на кампанията "Не карай пил!" - това често се пропуска.
Всеки да си получи заслуженото. Ако бях на мястото на Албена, щах да го зарежа, защото е безотговорен и към собствения си живот и към този на хората около него.
беше твърде професионално - снимка с кънки
Много добър постинг!
Но не искам с неговото осъждане всичко да спре дотук!!!
Сега стана ли ви по-ясно или продължавате да си знаете своето, че бил пиян руснак, че бил виновен, погубил животи и тра ла ла?? Да, така е, не го ОТРИЧАМ.
Но за друго става дума в този текст.
Пак да ви питам, за пореден път, понеже явно не вдявате.
Защо никой от вас не скочи срещу присъдата на Ванко 1, дето дори некви го защитаваха?
Защо никой от вас не скочи срещу "споразумението" на Митьо цайсите?
Защо никой не скача срещу смешните присъди на наркодилъри, които са ебали майката на не едно семейство?
Защо никой от вас не скача срещу 20 годишната простотия, която се вихри като следствие от 45 годишни соц. идиотии?
И т.н.
07.01.2009 14:17
Да, Стависки се явява изкупник на не едно безхаберие, на множества присвоявания, на стотици безумия в сбърканата ни държавица.Плюя на обществен интерес, който иска кръв, без да може да се обоснове защо по-точно, аджеба, моля ви.Защото, дет се вика, и улиците са ни изчистени до асфалт и магистралите са ни европейски и топлофикацията ни е коректна и ни е широко около врата.Да не говорим,че всички престъпници-онези едрите-отдавна са прибрани на топло.Няма наркодилъри, Агресията е овладяна.
Един Стависки, който призна вината си, един световен шампион направил така щото мизерната ни държава да бъде разпознавана, той беше нужен, за да се мимикрира правосъдие, справедливост, нещоправене.
Питаш що не скачат срещу дилърите,които продължават, необезпокоявани, да убиват децата ни, срещу сводниците, които отвличат невръстни момиченца, срещу оная баба дето съвсем съзнателно затри внучката си и се оказа неопасна, срещу...
Защото Стависки е удобната мишена.И за обществото-пфу- и за медиите и за правосъдната-пфу-система.
Да, Стависки е виновен.Няма спор.Да го застреляме!Пфу!
Поздрави, Янчев!
Кеф ми е да пиша за Силвии, пиша за Силвии, кеф ми е да се зъбя, зъбя се.
И те, така.
Сеш' ли се?
:)
емикелангелло, да не мислиш, че не го знам.
:))))
За оплаквания - Арменския поп.
Или дядо Коледа.
Янчев, много ти се радвам, но що за въпроси са това? Всеки се почесва там, където го сърби. Сякаш да се възмутиш, питайки абе вие защо се почесвате зад ушите, а не по гъзА :))
И т.н. :)
Не бива да се сърдим на хората, най-малкото пък затова, че не се почесват там, където нас ни сърби. Ако ще им се сърдим, ще се получават ей такива странни ситуации като тази, в която аз лично нищо не разбрах от първия опит.
И се забавлявам.
:)
За овчедушието - то е ясно.
Апропо, не може хем възмездие хем пари да искаш. Живка от перник получи 13 години затвор и никой от родитилите на убитите от нея деца не е искал пари.
Та в лапите на това правосъдие (изобщо няма да спекулирам, че става дума точно за българското, защото при онези, от които взимаме пример, нещата не са по-добри в този смисъл) в случая взел, че попаднал по нещастно стечение на обстоятелствата, един човек, който не само е карал пиян, не само по време на това каране е причинил неволно смъртта на един човек и тежки увреждания на още един, ами имал и нещастието да е известен и "обичан" от народа си. Последното задължително в кавички, защото след като нещастието се случи, видяхме колко и каква е тази обич. В момента всички, дето са го "обичали", се възползват от неговото нещастие, даже направо по педерастки му се кефят на нещастието, ако мога да се изразя по-образно. Кефят му се съдиите, защото ще покажат, че понякога и те си вършат работата. Кефят се политиците, защото вече никой не може да ги укорява за неработещата им съдебна система. Кефят се бившите фенове, защото звездата вече не е звезда, а е толкова слаб и уязвим, колкото са и те самите. Малоумно се кефят и онези, които са имали късмета още да не са убили никого на пътя - и не съзнават, че това е само въпрос на време и късмет, който винаги може да се обърне срещу тях. Кефят се даже и родителите на жертвите (трудно е да се повярва, че това е възможно, но как иначе да наречем използването на парите от обезщетението за хазарт) и даже и през ум не им минава, че няма да им стане по-добре, ако Максим е в затвора.
И всичко това - при само две жертви и един човек, който сигурно за времето от инцидента до днес милион пъти е проклел съдбата за това, което му е донесла. А в същото време великата израелска държава вече причини смъртта на 530 души и рани близо 3000, не по-малко невинни от тези двама. При това напълно съзнателно, за да не кажа умишлено.
Да те питам, Хамас терористична организация ли е?
И 2ри въпрос: колко пъти Хамас стреля по Израел в последните месеци, преди на тях да им писне и да ги наврат в кучи гъз?
Относно Израел: пожелавам ти комшията отсреща да ти пуца децата от балкона си и да си мълчиш) а като решиш да отвърнеш ей такива като тебе да се започнат истерията относно нещата от които не разбират:-)
Янч, Томас, и двамата сте симпатяги, кака. Не се карайте и по-често се съгласявайте един с друг, освен ако не сте виртуални разклонения на една и същата личност:-)
Ей тъй напомням, за тези които не са дремели в час по история:-)
:)))
Него не знам какво го пази, щото той е потомък на маймуни и при тях е по-различно...
ще влезе в затвора момчето и не виждам защо някой трябва да се кефи от този факт.
Но въпросът е съвсем друг, както стана ясно.
поздрави и ЧНГ на патерици:-)
07.01.2009 17:04
И, ако може, разбира се, да вземе Гоцито със себе си.
И, ако може само, убийците на пътя, всичките, да си лежат кротко по затворите, без право на управление на МПС.
07.01.2009 17:48
За мен това говорене в пространството е не защото сме злобни или овце или какви ли не други обиди. Нека се говори, да се знае, че който си сложи името и лика в някаква кампания трябва да го направи с необходимата сериозност. Това си е счисто възпитателна цел. По-добре ли щеше да ти е, уважаеми авторе на публикацията, ако не се говореше по темата. Ако бездушно бяхме решили всички, че юнака Максим защото е медалист не го лови закон. И това не е правилно. Нека да се говори, нека поне един да е осъден, това не е лошо. Има и много други, не може всички, де толкова затвори:)
И последно, жал ми е че изглупи и от идол се превърна в убиец, не злорадствам, втрещена бях в началото от обратите на една човешка съдба, но това е положението. А за онези деца, там просто не ми се мисли, там думите надявам се и ти си съгласен са безсилни.
И по повод обратите на съдбата - как се обърна съдбата за тях? М?
Но не ми се обяснява в момента.
извини ме за коментара
И на теб ли трябва да повторя, че да, Максим е виновен и трябва да бъде осъден? Ето, повторих го.
Идеята на текста е съвсем друга.
07.01.2009 21:54
А Горсовци знаем къде им е мястото, в казината и в игралните зали...С това ще ги запомним.
08.01.2009 00:12
То още в Библията си е казано: "Кой е безгрешен, той да хвърли първия камък!"
Ама иначе е много лесно. Стоим си зад компютрите и плюем ли плюем, вместо да се замислим как да оправим нещата. Ама това става с труд, а не с мрънкане и плюене скрити зад екрана.
Но за това трябва да се размърдаме, а за съжаление мързелът е страшна сила!
08.01.2009 12:27
Заболя ме главата докато прочета всичко.
Не намирам логика в спора -да или не затвор.
ianchefff хиляда пъти човекът каза, че не това е идеята на поста, ама кой да го чуе.
И майка ми и баща ми не ме разбраха, когато исках да им обясня, че не съм срещу присъдата, а съм против непрекъснатите напатки, изопачавания и несправедливост по отношение на други, били причина за подобна трагедия.
Трябва да лежи няма спор.
П.С.Екранът ми е целият в плюнки от настървените Ви коментари. Нямаше да ме заболи главата, ако бяхте спестили личното си отношение един към друг - темата не е мястото, нито целта й е такава.
08.01.2009 17:02
08.01.2009 17:21
Но какво от това, той пак си е големият, нашият Калоянчев, всички му простихме, защоот е талант истински!
Така е и с Максим, той е голям шампион, заслужава уважение и прошка.
08.01.2009 21:50
Без злоба или прекалено милостиво - трябва справедлива и обективна присъда.
Парадокси на демокрацията или удобни подлоги са българските момчета.
09.01.2009 15:43
Всеки е карал колата си някога след употреба на алкохол, никои у нас не е без този грях!
Признаите си!
09.01.2009 18:44
Вестник Стандард от 27 Юни 2008
10.01.2009 18:19
10.01.2009 21:32
20.01.2009 20:15
2. Повече няма да правя секс!
3. Съвестен гражданин
4. ЦЕНАТА НА ПРЪДНЯТА
5. СКЪПИ, БОЙКО...
6. ianchefff's BEST OF
7. The Best of MUSIC
8. АГИТ. ПРОП.
9. СИЛВИЯ:Gold Collection
10. Моята книга.
11. so fucking what?
12. Just Яна
13. Новата тя!
14. Мария Николова
15. ОСТРИЛКА!!!
16. еxtremecentrepoint
17. 1968
18. нямаме пари скъпа, но имаме дъжд
19. Една от най-великите фантастични истории, разказвани някога...
20. Фолклорна формация "НАШЕНЦИ"
21. ОСВОБОЖДЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
22. “ГАЛЕРИЯ” НА КИЧА
23. Йорданка Фандъкова преборва законите на физиката
24. Писмо до бате Слави Трифонов - Ракетата
25. ИСТОРИЯ ЗА ФЛИРТ, КАФЕ И ОЩЕ НЕЩО...
26. Лесни пари за Вероника
27. СИНЯТА КОАЛИЦИЯ
28. ПРОШКО