Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.02.2017 21:07 - Немските автомобили
Автор: barin Категория: Технологии   
Прочетен: 8579 Коментари: 6 Гласове:
26

Последна промяна: 21.02.2017 21:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

               Поначало от автомобилите немските се водят за най-добрите. Помня като, бях малък леките автомобили се деляха на мерцедеси и всички останали.  Чувал съм да се казват изразите"Немско качество" и "Шведско качество". Да видим мерцедес или БМВ преди 40-45 г. беше събитие, каквото сега е да видим по пътя движещ се трабант или вартбург. Шведските автомобили също са много добри и качествени( Волво и Сааб). Те обаче са много скъпи и малко са хората в България, които могат да си ги позволят. Мои приятели са казвали, че ако имат много пари ще карат Волво или Сааб. Има скъпи италиански автомобили: ферари, ламбурджини, мазерати, но  те не са за масовия потребител, докато германски автомобили по пътищата колкото искаш.

                 Статистиката на ADAC обобщава през 2007 г. 2.55 милиона повиквания на техните сервизни автомобили, познати като „жълтите ангели”. Сред малките автомобили най-малко повреди през 2007 г. е показал моделът Colt на Mitsubishi, пред Mini и вече спреният от производство Audi A2. При ниската средна класа води BMW Серия 1, следва Mercedes Клас B и Audi A3.В средния клас на първо място е Audi A4, на последно Renault Laguna. Сред големите автомобили най-надежден е Audi A6, при спортните автомобили води Mercedes SLK, a при SUV моделите най-малко повреди е показал BMW X3. Най-сполучлив семеен автомобил тип MPV, е Mitsubishi Space Star следван от Citroen Picasso и Mazda5, последен тук е Ford Focus C-Max.
             ADAC обобщава статистиката на повредите регистрирани от „жълтите ангели” вече 30 години. През миналата година най-честите повреди при всички автомобили са били свързани с електрониката и запалването. Следват дефектиралите двигатели.
В трийсет годишната история на статистиката на повредите регистрирани от ADAC най-успешно са се представили марките Toyota, Mercedes и Audi.
            Ето статистиката на ADAC за повредите отбелязани от най-продаваните автомобили в Германия на възраст до 6 години. Числата показват броя на повредите на 1000 автомобили от един и същи модел и една и съща година на производство.   Малки автомобили регистрирани от 2002 до 2007 г.      
 
   

image   Автомобили от среден клас

image
image


Автомобили от висок среден клас

image   Спортни автомобили

image   Автомобили тип SUV

image    автомобили

image            Немските леки автомобили са: Мерцедес, Опел, БМВ, Фолксваген, Ауди и Порше( Mercedes, Opel, BMW, Volkswagen, Audi, Porsche).  От тях най-масови са фолксвагена и опела. За най-добри обикновено спорявт мерцедес и БМВ, а най-скъпи и рядко срещани са поршетата. Всеки от тези автомобили, както и всички останали си имат легендарни модели. За немско качество се говори и при стоките, произвеждани в Германия. Изразът"Шведско качество" съм го чувал за стоманата и музиката на ABBA. 
                    Мерцедесът се заражда като марка автомобили през далечната1883 г. от Даймлер и Бенц. Марката я кръщават на неговата любима Мерцедес. Пълното име на автомобилите е Мерцедес-Бенц, но с годините ги наричаме обикновено мерцедес, като мизпускаме Бенц. За повече от век фирмата пуска много модели. Сред тях сполучливи са:       
  • 1928: SSK – състезатен автомобил
  • 1930: 770 „GroЯer Mercedes“
  • 1936: 260 D – първият дизелов автомобил в света
  • 1936: W136 170
  • 1951: Мерцедес-Бенц 300,
  • 1953: „Ponton“ модели
  • 1954: 300SL „Гълуинг“
  • 1959: „Fintail“ модели
  • 1960: 220SE Кабриолет
  • 1963: 600 „Grand Mercedes“
  • 1965: Мерцедес-Бенц S-класа
  • 1966: 300SEL 6.3
  • 1968: W114 – „ново поколение“ компактни автомобили
  • 1978: 300SD – Първият турбо-дизелов автомобил на Мерцедес-Бенц
  • 1979: 500SEL and G-класа
  • 1983: 190E 2.3 – 16
  • 1991: W140 600SEL
  • 1995: C43 AMG – Първият автомобил от вече обединените Мерцедес-Бенц и AMG
  • 1995: Мерцедес-Бенц SL73 AMG – 7.3 V12 (най-големият двигател слаган някога в автомобил на Мерцедес-Бенц)
  • 1996: Мерцедес-Бенц SLK-класа
  • 1997: Мерцедес-Бенц A-класа и M-класа
  • 2004: Мерцедес-Бенц SLR Макларън и CLS-класа
  • 2007: E320, GL320 БлуТек, ML320 БлуТек, R320 БлуТек
                  С напредване на времето и появата на нови форми мерцедесът не остава назад и създава такива модели, които по нищо не приличат на класическите. Дизайнът на новите модели се променя, появяват се малки модели, започва сътрудничество между различните фирми-производители на коли. Все паск повечето автомобили мерцедес си остават във висок клас.
image image
                        БМВ е немска компания, една от най-големите производители на автомобили и двигатели в света.Всеки модел на BMW е означен с три цифри и една или няколко букви; Първата цифра е свързана с принадлежността на автомобила към съответната серия, следващите две с обема на двигателя, а буквите показват типа на горивото и други спецификации. Единствено моделите с обозначение M правят изключение, тъй като те са разработвани от спортното поделение – BMW Motorsport.За първи път BMW се произвежда през 1913 г., когато в северната част на Мюнхен, Германия, Карл Фридрих Рап (на снимката в ляво) и Густав Ото създават две малки фирми за производство на самолетни двигатели. Поради началото на Първата световна война стартират голям брой поръчки и това кара двамата собственици да се обединят в един авиационен завод. По този начин на 21 юли 1917 г. в Мюнхен е регистрирана компания за производство на самолетни двигатели под името „Баварски моторни заводи” (Bayerische Motoren Werke – BMW). За директор на фабриката е назначен австрийският предприемач Франц Йозеф Поп. Създадената по това време бяло-синя и кръгла емблема се използва и до днес. Тя представлява стилизирано изображение на въртящо се самолетно витло, а самото синьо-бяло лого изобразява част от Баварския флаг. БМВ произвеждат предимно луксозни коли в по-високите класове. Често се конкурират с мерцедеса.


 
                             Ауди (audi)е емблематичен немски производител на луксозни автомобили, изцяло притежаван и спомагащ Volkswagen Group.Центърът на компанията се намира в град Ingolstadt, област Bavaria, Германия. Компанията е създадена през 1909 г. от Аугуст Хорст, който скоро я напуска.
            Лузунгът на фирмата е "Vorsprung durch Technik", което означава "Прогрес чрез Технологии". Историята на този производител както ще прочетете по-надолу е белязана с много тежки моменти (няма друга фирма сменяла толкова пъти "лицето" си), но въпреки това духът на марката се е запазил, за да бъде Audi днес това което е! Има много впечатляващи модели на фирмата Ауди. Факт е, че 2/3 от концептуалните модели на ауди стават реалност. Нещо, с което друга автомобилна компания не може да се похвали.
                Фолксваген- най-масовата колоа в Германия, наричана още колата на народа. Основаването на фирмата фолксваген е свързана с порше. Затова ще ги разгледам заедно, въпреки че външно погледнато не се забелязва нищо общо.

          Годината е 1930 и Фердинанд Порше тъкмо основал компания наречена "Porsche Bьro".Компанията патентовала свой проект за предно окачване, доста различно от произвеждащите се през това време.През 1931г. ,германска фирма за мотори "Zьndapp" ,помолила Порше да конструира подходяща за тях кола.Порше направил седан с 2врати ,който приличал много на бъдещия Bettle.Това било "Typ 12"."Zьndapp" поискал да монтира 1.2литров двигател от техен мотоциклет.
            След 2 години Порше изкарал нов модел получил името "Type 32" ,направен за NSU.Тази кола приличала на KdF Wagen ,отколкото на Typ 12.Този модел също приличал и на Tatra V570 и имала много технически прилики.След Втората Световна Война ,немската фирма Volkswagen платила обезщетение на Tatra ,защото KdF Wagen бил взаимстван от Tatra-та.След тези събития NSU отхвърлила Type 32 проекта.
              По-късно през 1933, Адолф Хитлер се срещнал с Фердинанд Порше, за да обсъдят идеята на Хитлер за развитието на Фолксваген. Хитлер направил предложение на Порше за кола на народа, която може да побере 5 човека, да вдига 100км(62мили/h), да харчи 10литра/100km и да струва само 1000DM. Това била добра възможност за Порше да натурализира идеята си за малка кола, помагайки на Хитлер да създаде добра народна кола.
          Първоначално, Порше направил модел наречен Type 60, но скоро той е сменен от V1. Хитлер също поискал да има и открита(кабрио) версия: Порше конструирал V2 модела. Порше не е бил способен да направи двата модела до крайния срок, както и нямал време да направи дизайна на колите и да ги конструира.Той успял да изпълни обещанието си и конструирал двата прототипа и били тествани през 1935. Скоро дизайна на V1 бил променен и бил направен трети прототип.Този нов прототип бил VW3.Тези коли били поставени на строги тестове през 1936. Тук идва общото между порше и фолксваген. Моделът VW калинка е сред най-сполучливите, а за порше- карера и 912. Сега се срещат често фолксвагени голф, джета, поло, туран, лупо. Фолксвагените и опелите са най-произвежданите марки германски автомобили. Те са и най-често срещаните автомобили в България. Постепенно различията в поршето и фолксвагена стават все по-големи: в дизайна, класа, мощността.
                
image

                   Опел- компания на Адам Опел, създадена през 1862 г. като производител на шевни машини. Четири години по-късно започва да прави велосипеди. Велосипедите се произвеждат до 1935 година, когато поточната линия е продадена на NSU. Синовете на Адам са много запалени по идеята за моторната кола. На 21 януари преди 105 години те установяват контакт с Фридрих Луцман от Десау. Затова и първият им автомобил е по негов лиценз. Возилото за двама възрастни и две деца може да се движи с 20 км в час.

Братята не са удовлетворени и прекъсват контакта с Луцман, като започват да правят коли по лиценз на френската фирма Darraq. През 1901 г. те правят и първия си мотоциклет. На следващата година първото шаси на Дарак, оборудвано с каросерия на Opel, напуска предприятието. В края на годината е създаден и първият изцяло разработен от братята автомобил. Има двуцилиндров мотор и мощност 12 к.с. След това е конструиран първият 4ци-линдров двигател с мощност 22 к.с. и е открита нова фабрика в Берлин. Произведен е хилядният опел. След първите опити в производството на самолетни мотори и първата в света моторна пожарна кола, през 1913 г. са създадени революционни състезателни двигатели с 4 клапана на цилиндър и с горен разпределителен вал в главата. Тогава е пуснат и най-големият агрегат на Рюселсхайм в историята му - обемът е 12,3 литра Фирмата става най-крупния производител в Европа. Тя построява първата в Германия писта за тестове и състезания много преди "Авус" и "Нюрнбургринг". Срещу инвестиции от един милион златни марки въвежда за първи път в страната поточна линия в производството. Две години по-късно, през 1926, цената на революционния модел Laubfrosch спада от 4500 до 1990 марки.
              От 1928 г. компанията се кооперира с General Motors, които придобиват цялата собственост върху опел.  През 1936 г. започва да се произвежда Kadett, a фирмата достига производство на 120 293 коли годишно. Опел става първият германски производител, който оборудва серийно предните две места на колите си с предпазни въздушни възглавници. При Vectra има патент - откачване на педалите при челен удар, което предпазва краката на шофьора от катастрофа. Други модели на опел са: рекорд, астра, зафира, аскона, вектра, кадет, омега, корса.
                Класификация на автомобилите: 
клас А( малки предимно за градско движение), B( най-разпространени) , C( приема се за среден клас), D( по-големи, най-бързо развиващиоя се клас), E( редки по-големи автомобили), F( големия клас). Според външния вид ио предназначението: седан, комби, хечбек, ван, кросроувър, специални, пикап.




Гласувай:
27



1. born - Както се говореше едно време : ав...
21.02.2017 21:51
Както се говореше едно време : автомобилите биват 2 вида : "Мерседес" и всички останали. Но в последните години това съотношение се промени и може да се перифразира така : "немски автомобили" и други. Що се отнася до вътрешно немската конкуренция, може да се каже, че Ауди и БМВ, /както и до голяма степен Фолксваген/ започнаха да превъзхождат Мерседес.
цитирай
2. apostapostoloff - "Опел" вече не е
22.02.2017 05:47
немски автомобил. Фалираха и ги купиха французи. Това първо.

Второ: американците бягат вече от немските коли, защото са калпави. Във всеки американски сервиз виждаш развалени немски коли. Особено "Мерцедес". Затова янките предпочитат "Лексус" пред "Мерцедес" и "Тойота" пред "Опел" и "Фоклсваген". Японските коли не се разавлят!

Трето: немците изостанаха технологично във всички сектори. Затова и фалираха фирми като "Грундиг", "Телефункен", "Ухер" и пр. Фалира дори и прочутият "Некерман"!
цитирай
3. barin - Има много германски автомобили, ...
22.02.2017 06:25
Има много германски автомобили, които не се произвеждат в Германия. Гледах статистиката. Лексус е нова фирма, която доскоро беше към Тойота.
Поначало напоследък чувам да се казва, че хубавата кола е новата. Що се отнася до това какво предпочитат американците- ще изчакам отговора на роднините ми на съпругата ми в САЩ, които четат и обсъждат моите теми, когато си пишем. Моля читателите да изчакат за отговор на следващите коментари до 26 февруари, защото ще съм на почивка. Поздрави!
цитирай
4. zemaria - Тази статистика
22.02.2017 18:14
е от преди 10 години. Половината и повече модели не са вече на пазара.
цитирай
5. born - е от преди 10 години. Половината и ...
23.02.2017 12:57
zemaria написа:
е от преди 10 години. Половината и повече модели не са вече на пазара.

На кой пазар ? Ако говорите за пернишкия например, най тьрсения модел е Голф 2000 год.
цитирай
6. born - Доколкото сьм запознат с автома...
23.02.2017 13:02
Доколкото сьм запознат с автоматерията автомобили " Некерман" все още сё произвеждат массово в Нубия.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: barin
Категория: История
Прочетен: 3647271
Постинги: 423
Коментари: 5974
Гласове: 67335
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031