Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.08.2014 18:00 - Трудният живот на едно талантливо дете
Автор: club50plus Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 749 Коментари: 0 Гласове:
0



 Последното, четвърто дете на дядо Никола Якимов Николов е Псалтир. Името му е библейско и се мъча да си обясня защо са го кръстили така. Малко хора са запознати с Библията и ми се струва, че попът, който го е кръстил, е пренебрегнал истинския кръстник. В Библията съществува понятието псалтир - сборник с псалмите на еврейския цар Давид. Едно рядко име в България, но го има. Така или иначе баща ми става един от добрите певци в църквата /псалт/ на Черни връх. Разбира се, беше религиозен, но не прекалено.

Заредили се страхотни години. Майка му, баба Милева, умира, когато Псалтир е бил на 8 години. Много от домашните задължения падат върху него. Батко му, Симеон, със своя своенравен характер го тиранизира. Другият негов брат, Яким, умира без да остави поколение /бил е женен, после жена му се омъжва за друг/. 

- Ех, колко беше добър! - ще въздъхва после баща ми.

Баща ми, Псалтир, е имал скрити въможности - чудесен глас. Бил е влюбен в песните на някои певци, които пееха по селските сборове. Купувал си е техните сборници и е изпълнявал песните им. Притежавал и ръчна хармоника, но бил принуден да я продаде, за да "може да си гледа работата". Работеше отлично с дърво - построи двуколка и конска каруца. А после, като видя, че се измъчваме ние с брат ми Никола, построи ни велосипед, най-напред без кормило, а след това и с кормило.  Бързината на втория велосипед беше равна на спринта на седемгодишно момче. При надбягванията участвах аз и брат ми, Никола. Баща ни ни обеща да ни построи истински след като закупи някои части, но ние порастнахме и поехме по своите житейски пътеки и работата отпадна.

Продължава тук.

Есе на Иван Псалтиров за конкурс "Обич многолика".




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: club50plus
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 561288
Постинги: 512
Коментари: 270
Гласове: 1290
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031